Anmäla till försäkringskassan?
För 2 år sedan separerade jag och mitt ex. vi har 2 barn tillsammans. Barnen har under den här tiden varit skrivna hos henne, men bott det mesta tiden hos mig. har flera gånger sagt till henne att barnen ska stå skrivna hos mig, men hon har då vägrat iomed att hon blir av med sitt bostadsbidrag. Har därför inte kunnat söka underhåll heller eftersom barnen stått skrivna hos henne. Men i sommras bestämde jag mig för att skicka in papper till skatteverket och begära att dom skulle skriva över dom till mig. Men så fort hon fick papperna tillbaka för underskrift tog hon barnen på heltid. får nu träffa dom varannan helg för henne.
Nu har hon haft dom på heltid i ca 7 veckor. Har kontakt med advokat och socialen. Kan tyvärr inte göra nåt förrän det kommer upp till tingsrätten, förrutom att gå med på hennes schemaförslag, som förövrigt endast är utformad utefter henne och vad som passar bäst för att hon ska få behålla bidragen .
Sedan detta började har hon genom meil och sms försökt få mig att ta tillbaka adressändringen på barnen.
Fick igår hem papper på att jag ska betala underhåll till henne, fastän hon inte betalat nåt till mig under 2 års tid.
Så nu funderar jag på om jag ska anmäla henne för bedrägeri under dessa 2 år. Så kanske jag kan få tillbaka det jag förlorat. Vad tycker ni och hur går man tillväga?