• Anonym (Fyllot)

Dricker varje dag

Är en tjej på 26 som senaste kanske 3-4 veckorna druckit varje dag. Måste sluta men mår så dåligt då, så blir rädd att jag inte ska palla med det. Samtidigt som jag såklart mår dåligt över mitt drickande också.

Fan gör jag? Har kontakt med läkare, terapeut och alkopol. Men måste ju själv bestämma mig för att sluta. Varje dag säger jag att den är den sista, Jo, visst,

Någon i samma situation eller någon som kan ge mig lite råd iaf?    

• Svar på tråden Dricker varje dag
  • Miss Skywalker

Be om hjälp för att sluta. Du kan behöva mediciner för att klara abstinensen första tiden..

• Anonym (Fyllot)
    Miss Skywalker skrev 2013-10-19 16:37:14 följande:
    Be om hjälp för att sluta. Du kan behöva mediciner för att klara abstinensen första tiden..

Vad för typ av mediciner? Käkar redan anti-depp men förstått att dom inte hjälper så mycket så länge jag dricker.. Också ganska stor anledning till att sluta. Kan jag bara stå ut första tiden kanske medicinen skulle hjälpa lixom. Mådde lite bättre när jag precis börjat med dom men sen började jag ändå dricka igen.
  • Emy85

Känner du ett beroende av 3-4 veckors drickande?ok om så är fallet börja på AA det är för folk som är i missbruk,om det nu är så du ser det som,jag tror inte man kan vara så fast av just alkohol efter nån vecka,du får väl trappa ner eller ta smällen och sluta imorn helt enkelt

• Miss Skywalker
    Anonym (Fyllot) skrev 2013-10-19 19:10:30 följande:

Vad för typ av mediciner? Käkar redan anti-depp men förstått att dom inte hjälper så mycket så länge jag dricker.. Också ganska stor anledning till att sluta. Kan jag bara stå ut första tiden kanske medicinen skulle hjälpa lixom. Mådde lite bättre när jag precis börjat med dom men sen började jag ändå dricka igen.
    Typ benzo. Ifall att abstinensen blir för svår..
  • Anonym (Fyllot)
    Emy85 skrev 2013-10-19 22:00:11 följande:
    Känner du ett beroende av 3-4 veckors drickande?ok om så är fallet börja på AA det är för folk som är i missbruk,om det nu är så du ser det som,jag tror inte man kan vara så fast av just alkohol efter nån vecka,du får väl trappa ner eller ta smällen och sluta imorn helt enkelt

Har även druckit en till ett par veckor i sträck i omgångar förut, mestadels sista halvåret. För två år sen drack jag varje dag i tre månader. Har i säkert tre år minst druckit VARJE helg, oftast både fredag och lördag. Alla röda dagar osv, ca 4 ggr/vecka el mer under semestrar.

Är AA bättre än alkopol? För har ju redan kontakt där. Plus terapeut (en själv, en tillsammans med min syster), läkare, har erkänt för min pappa och syster hur mycket jag dricker.

Nu drack jag iaf inte igår och ska försöka sluta.. Igen.. Fick typ nå psykbryt i lördags när jag var full så farsan kom och hämtade mig.   
Svar på tråden Dricker varje dag