• Anonym (sova)

dricker vin så jag kan sova

haft sömnproblem läänge löser det med vin varje kväll vad finns att göra??

• Svar på tråden dricker vin så jag kan sova
  • Anonym (L)
    Anonym (naturmedel.) skrev 2013-10-20 12:33:39 följande:
    Du menar att det är bättre att FÅ vård än att ta till illegala alternativ, där kan jag ge dig rätt, vården kan hjälpa ts att komma åt grundproblematiken, eventuellt kan man kolla om det finns nån piller man kan få.
    Att söka vård däremot, hur hjälper det ts att sova till kvällen?

Jag skrev inte att ts skulle gå ut och leta droger, vi har alla nån som kan ordna i våra kretsar, sen behöver man inte "söka efter droger" det pågår mer eller mindre öppen försörjning i större städer, det är bara att öppna ögonen och fråga, tar inte många minuter.
    Du kan till och med skaffa genom nått så simpelt som lite google användning.
    Förstår att du som saknar drogkunskap hämtar din info från film, tror förmodligen att "droghandeln" är nått smutsigt och farligt men för slutkunden är det bara vilken transaktion som helst.

Jag skulle aldrig uppmuntra nån till att skada andra, det enda brottet som är riktig i min bok, däremot så rekommenderar jag ts att inte skada sig själv och ta till hälsosammare lösningar på hennes problem, din önskan är att ts ska fortsätta hälla laglig nervgift i sig?

Till att börja med så måste man söka vård för att få vård, det är liksom där man börjar. Sedan får man förhoppningsvis hjälp, möjligen i form av ofarliga tabletter (om sådana fungerar) och hjälp att lura ut vad problemen grundas i.

Alla har definitivt inte någon som kan fixa droger i sitt umgänge, vissa undviker sådana kretsar. Oavsett vilket så anser jag att cannabis är ett dåligt alternativ.
    Jag hämtar inte mina erfarenheter från film. Jag tänker inte förklara mer ingående än att i stort sett alla mina gamla vänner använder cannabis och många även tunga droger, vissa har till och med dött av överdoser.

Vidare så spelar det ingen roll vad du anser vara ett riktigt brott, lagen säger att cannabis är olagligt, alltså är det olagligt. Vad man tycker om lagen är upp till var och en, men den finns och då bör man följa den.

Jag tycker inte att TS bör fortsätta hälla i sig vin, hade jag tyckt det så hade jag förmodligen inte rekommenderat TS att söka hjälp.

Jag har förstått att du inte litar på vården, och det är okej, men att rekommendera någon att bryta mot lagen och byta en drog mot en annan är inte vettigare än att rekommendera någon att söka hjälp för sina problem och förhoppningsvis då kunna lösa dessa. 
  • Anonym (naturmedel.)
    Anonym (L) skrev 2013-10-20 12:46:04 följande:
    Till att börja med så måste man söka vård för att få vård, det är liksom där man börjar. Sedan får man förhoppningsvis hjälp, möjligen i form av ofarliga tabletter (om sådana fungerar) och hjälp att lura ut vad problemen grundas i.

Alla har definitivt inte någon som kan fixa droger i sitt umgänge, vissa undviker sådana kretsar. Oavsett vilket så anser jag att cannabis är ett dåligt alternativ.
    Jag hämtar inte mina erfarenheter från film. Jag tänker inte förklara mer ingående än att i stort sett alla mina gamla vänner använder cannabis och många även tunga droger, vissa har till och med dött av överdoser.

Vidare så spelar det ingen roll vad du anser vara ett riktigt brott, lagen säger att cannabis är olagligt, alltså är det olagligt. Vad man tycker om lagen är upp till var och en, men den finns och då bör man följa den.

Jag tycker inte att TS bör fortsätta hälla i sig vin, hade jag tyckt det så hade jag förmodligen inte rekommenderat TS att söka hjälp.

Jag har förstått att du inte litar på vården, och det är okej, men att rekommendera någon att bryta mot lagen och byta en drog mot en annan är inte vettigare än att rekommendera någon att söka hjälp för sina problem och förhoppningsvis då kunna lösa dessa. 
    Hur hjälper det ts var frågan, skulle det där samtalet efter stängning eller att höra på måndag att tid inte finns tyvärr vara sömngivande?

Jodå, lätta droger som cannabis har över milion användare i landet, var menar du att den gruppen finns, isolerat i slummen eller spritt froitt rakt genom hela samhället?
    Om du inte kan eller vill se vad som händer i din krets eller på gatan omkring dig kan endast hängas på dig.

Så att hälla en liter nervgift i sig kvällstid är nått ts ska fortsätta med i och med cannabis "dålig"?
    För så som det ser ut så kan inte ts somna och i brist på annat så används alkohol, goda intentioner eller väntetid får inte ts att somna.

Det finns bra lagar som är till att skydda människor från varandra och det finns korkade morallagar utan existensrätt i moderna samhällen, drogförbud hör till det senare då ingen kommer till skada av drogbruk, det verkliga brottet kommer in i bilden när folk blir skadade av lagar.
    Ingen bör följa nått som kommer med skador endast och inte levererar nått positivt resultat, vi har flera exempel i historien där man ser att blint lydnad och noll ifrågasättande inte är specielt bra.
    Så nej, man bör inte följa lagar för att dom finns, man bör ifrågasätta alla lagar, kolla om dom bör följas och framför allt föra sitt tillvaro utan att skada andra.

Tillit har inget med saken att göra, vården fungerar dåligt med väntetider och brister som följd, sökavård är inget som löser ts mest akuta problem, det är dom akuta problem jag fokuserar på just nu, du tänker mer i det långa loppet.

• Anonym (L)
    Anonym (naturmedel.) skrev 2013-10-20 12:57:22 följande:
    Hur hjälper det ts var frågan, skulle det där samtalet efter stängning eller att höra på måndag att tid inte finns tyvärr vara sömngivande?

Jodå, lätta droger som cannabis har över milion användare i landet, var menar du att den gruppen finns, isolerat i slummen eller spritt froitt rakt genom hela samhället?
    Om du inte kan eller vill se vad som händer i din krets eller på gatan omkring dig kan endast hängas på dig.

Så att hälla en liter nervgift i sig kvällstid är nått ts ska fortsätta med i och med cannabis "dålig"?
    För så som det ser ut så kan inte ts somna och i brist på annat så används alkohol, goda intentioner eller väntetid får inte ts att somna.

Det finns bra lagar som är till att skydda människor från varandra och det finns korkade morallagar utan existensrätt i moderna samhällen, drogförbud hör till det senare då ingen kommer till skada av drogbruk, det verkliga brottet kommer in i bilden när folk blir skadade av lagar.
    Ingen bör följa nått som kommer med skador endast och inte levererar nått positivt resultat, vi har flera exempel i historien där man ser att blint lydnad och noll ifrågasättande inte är specielt bra.
    Så nej, man bör inte följa lagar för att dom finns, man bör ifrågasätta alla lagar, kolla om dom bör följas och framför allt föra sitt tillvaro utan att skada andra.

Tillit har inget med saken att göra, vården fungerar dåligt med väntetider och brister som följd, sökavård är inget som löser ts mest akuta problem, det är dom akuta problem jag fokuserar på just nu, du tänker mer i det långa loppet.

Jag föreslår att vi lägger ner nu, ingen av oss kommer att övertyga den andra, så det finns ingen poäng med att fortsätta kapa tråden. 
  • Anonym (naturmedel.)
    Anonym (L) skrev 2013-10-20 13:04:39 följande:
    Jag föreslår att vi lägger ner nu, ingen av oss kommer att övertyga den andra, så det finns ingen poäng med att fortsätta kapa tråden. 
    Jag är ändå på väg ut så vi kan ta en paus.

Vi kapar inte tråden, däremot är det bra att man bemöter det irrationella i vissas tänk.
    Det är trist att vissa anser lagar stå över individens hälsa och välbefinnande.

• Anonym (kbt)

Zzzz, ts somnade väl av den tröttsamma cannabisaktivistens rantande. Nej du ts, håll dig långt borta från vanebildande eller beroendeframkallande substanser såsom alkohol, cannabis och narkotikaklassade sömnmedel. I en övergångsperiod kan nog tex atarax vara bra, eller varför inte ett melatoninpreparat, men det vikitgaste är att du LÄR DIG att sova utan hjälp. Kbt mot sömnproblem brukar vara mycket effektivt. Det finns många metoder som kan hjälpa dig att lära dig att sova. Det är jobbigt och svårt, men det är värt det!

• frappa
    Anonym (L) skrev 2013-10-20 13:04:39 följande:
    Problemet är väl du har lite svårt med att förstå vad cannabis är och alkohol är.
    Om man nu som TS väljer självmedicinera, så varför inte välja den självmedicineringen som är minst destruktiv?
    Sen kapa tråden vet i faan, det handlar ju om sömnproblem.
    Så kapa tråden är felaktigt påstående.

Givetvis ska TS gå till en läkare.

• frappa
    Anonym (kbt) skrev 2013-10-20 13:22:10 följande:
    Zzzz, ts somnade väl av den tröttsamma cannabisaktivistens rantande. Nej du ts, håll dig långt borta från vanebildande eller beroendeframkallande substanser såsom alkohol, cannabis och narkotikaklassade sömnmedel. I en övergångsperiod kan nog tex atarax vara bra, eller varför inte ett melatoninpreparat, men det vikitgaste är att du LÄR DIG att sova utan hjälp. Kbt mot sömnproblem brukar vara mycket effektivt. Det finns många metoder som kan hjälpa dig att lära dig att sova. Det är jobbigt och svårt, men det är värt det!
    Givetvis är ska man försöka lära sig somna naturligt, varför inbillar du dig nått annat.

Många gillar inte ta antihistaminer som tex atarax, just pga dom gör dig så jävla trött.
    Personligen så kan jag inte ens somna på atarax, och normalt har jag väldigt enkelt att somna.
    Så börja säga att detta ska funka är väldigt långt ifrån verkligheten.

Ska man välja mellan alkohol, sömnmediciner(icke narkotiska), sömnmediciner(narkotiska ala benzo) eller cannabis.
    Så skulle jag ta en som inte ger sig på GABA-systemet. och som enkel att sluta med från en dag till nästa.
  • Anonym (kbt)
    frappa skrev 2013-10-20 14:16:06 följande:
    Givetvis är ska man försöka lära sig somna naturligt, varför inbillar du dig nått annat. Många gillar inte ta antihistaminer som tex atarax, just pga dom gör dig så jävla trött. Personligen så kan jag inte ens somna på atarax, och normalt har jag väldigt enkelt att somna. Så börja säga att detta ska funka är väldigt långt ifrån verkligheten. Ska man välja mellan alkohol, sömnmediciner(icke narkotiska), sömnmediciner(narkotiska ala benzo) eller cannabis. Så skulle jag ta en som inte ger sig på GABA-systemet. och som enkel att sluta med från en dag till nästa.

Jag förstår inte om, och i så fall varför du argumenterar mot mig? Jag skrev "tex atarax", vilket indikerar att det finns alternativ. Ska jag sitta och räkna upp alla sömnpreparat som inte är knarkklassade eller vadå? Ingen i tråden har nämnt något alternativ till medicinering/självmedicinering så jag ville tipsa ts om att det finns andra sätt, såsom kbt. Vet du, att när jag sökte vård för mina sömnproblem fick jag bara ett recept på stilnoct, inte ens någon information om behandligsmetoder eller hur läkemedlet fungerar. Det är liksom inte självklart att läkaren på vårdcentralen alltid vet bäst.
  • Anonym (L)
    frappa skrev 2013-10-20 14:11:29 följande:
    Problemet är väl du har lite svårt med att förstå vad cannabis är och alkohol är.
    Om man nu som TS väljer självmedicinera, så varför inte välja den självmedicineringen som är minst destruktiv?
    Sen kapa tråden vet i faan, det handlar ju om sömnproblem.
    Så kapa tråden är felaktigt påstående.

Givetvis ska TS gå till en läkare.

Mitt förslag är ju att TS inte ska självmedicinera överhuvudtaget.

TS ber om hjälp med sina sömnproblem, och vad du eller jag tycker om cannabis, sömnpiller och alkohol spelar ingen roll då det i slutändan är TS som har problemen och då också den som avgör vad som ska göras åt det. Mig kommer du inte övertyga om att cannabis är bra, och även om det skulle vara möjligt så hjälper det inte TS. En diskussion om cannabis är nog inte vad TS önskade, utan snarare förslag på vad som kan göras.

Mitt råd är att söka hjälp i vården, och om andra tycker att cannabis är ett bättre alternativ så kan de ge det förslaget, så är det sedan upp till TS vilket förslag som används. 
  • Anonym (suger)
    mammamebarn skrev 2013-10-18 22:51:55 följande:
    Ja, som en tillfällig lösning kan det kanske vara bra, men ärligt gå till läkare istället, be att få Atarax utskrivet, en enkel medicin som gör dig trött.

Atarax suger, man blir inte trött på det och man känner sig bakis gånger 100 dagen efter. Då är några glas vin en bättre lösning.
  • mammamebarn
    Anonym (suger) skrev 2013-10-20 14:44:31 följande:

Atarax suger, man blir inte trött på det och man känner sig bakis gånger 100 dagen efter. Då är några glas vin en bättre lösning.
    Då tar man den tidigare, jag vet att Atarax har en hemsk "hang over", botas bäst genom att ta den tidigare, en period var jag tvungen att ta den vid 16 tiden för att ha effekt vid 21 och slippa baksmällan...
    Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Anonym (hopplostforalska)

Tycker du ska gå in på den där chilla sidan och testa slappna av lite. Med vin så löser man ingenting!

• frappa
    Anonym (kbt) skrev 2013-10-20 14:27:56 följande:

Jag förstår inte om, och i så fall varför du argumenterar mot mig? Jag skrev "tex atarax", vilket indikerar att det finns alternativ. Ska jag sitta och räkna upp alla sömnpreparat som inte är knarkklassade eller vadå? Ingen i tråden har nämnt något alternativ till medicinering/självmedicinering så jag ville tipsa ts om att det finns andra sätt, såsom kbt. Vet du, att när jag sökte vård för mina sömnproblem fick jag bara ett recept på stilnoct, inte ens någon information om behandligsmetoder eller hur läkemedlet fungerar. Det är liksom inte självklart att läkaren på vårdcentralen alltid vet bäst.
    Jag säger inte emot kbt om du trodde detta.
    Säger inte emot att vissa kan ha bra effekt av atarax.
    Men ta atarax följer det oftast med en trötthet som är väldigt otrevlig.
    Inte heller att det finns mer icke narkotikaklassade sömnmediciner.

Läkare hinner inte sitta och förklara en medicins funktion i sak.
    Utan han skriver ut en medicin som hjälper mot ditt problem.
  • Anonym (propavan)

Jag funderade också på att ta till alkohol, men jag valde att testa sömnpiller först. Nu tar jag två Propavan varje kväll. Läkaren kommer säga åt dig att ta dem en timme innan du går och lägger dig, men jag har märkt att då blir jag inte sömnig. Istället brukar jag ta dem två - tre timmar innan jag går och lägger mig. Sen tar jag en Atarax också. Då blir jag ännu mer sömnig. Hoppas det löser sig för dig.

• frappa
    Anonym (L) skrev 2013-10-20 14:29:59 följande:
    Mitt förslag är ju att TS inte ska självmedicinera överhuvudtaget.

TS ber om hjälp med sina sömnproblem, och vad du eller jag tycker om cannabis, sömnpiller och alkohol spelar ingen roll då det i slutändan är TS som har problemen och då också den som avgör vad som ska göras åt det. Mig kommer du inte övertyga om att cannabis är bra, och även om det skulle vara möjligt så hjälper det inte TS. En diskussion om cannabis är nog inte vad TS önskade, utan snarare förslag på vad som kan göras.

Mitt råd är att söka hjälp i vården, och om andra tycker att cannabis är ett bättre alternativ så kan de ge det förslaget, så är det sedan upp till TS vilket förslag som används. 
    Exakt, därför är information om olika alternativ bra att få.
    Alkohol är helt klart det absolut sämsta alternativet.

Har jag försökt övertyga dig om att cannabis är bra, på vilket sätt då?
    Vi har ett faktum dock, cannabis är en extremt effektiv sömnmedicin.

Mitt råd är också söka hjälp inom vården.
    Men jag är rädd om TS problem är djupa, så är det stor risk att h*n inte får en tillräckligt effektiv medicin.
    Och de effektiva medicinerna har svår beroende problematik kring sig, det har även alkohol dock ej cannabis.
    Så TS borde fråga läkaren om Sativex.
  • frappa
    mammamebarn skrev 2013-10-20 20:01:52 följande:
    Då tar man den tidigare, jag vet att Atarax har en hemsk "hang over", botas bäst genom att ta den tidigare, en period var jag tvungen att ta den vid 16 tiden för att ha effekt vid 21 och slippa baksmällan...
    I mitt fall hjälper det inte, eftersom jag känner av ataraxen i 2dagar, där jag är som en zombie.
  • Severus

Atarax och Propavan har usel effekt. Propavan ger krypningar i benen. Perfekt när man ska sova.

Stilnoct och Imovane gick jag i sömnen utav fast de kunde jag sova på. En bra natt 5 h i sträck!!!!!! Det är guldläge

Lergigan var uselt. Bara mardrömmar

Ett glas vin får mig att somna på 20-30 min

Tar jag inget sover jag 4-5 h upphackat

Så har det varit i många år.

Härdsmälta i hjärnan när man sover ca 30h i veckan under 7-8 år.

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
Svar på tråden dricker vin så jag kan sova