dricker vin så jag kan sova
haft sömnproblem läänge löser det med vin varje kväll vad finns att göra??
haft sömnproblem läänge löser det med vin varje kväll vad finns att göra??
Zzzz, ts somnade väl av den tröttsamma cannabisaktivistens rantande. Nej du ts, håll dig långt borta från vanebildande eller beroendeframkallande substanser såsom alkohol, cannabis och narkotikaklassade sömnmedel. I en övergångsperiod kan nog tex atarax vara bra, eller varför inte ett melatoninpreparat, men det vikitgaste är att du LÄR DIG att sova utan hjälp. Kbt mot sömnproblem brukar vara mycket effektivt. Det finns många metoder som kan hjälpa dig att lära dig att sova. Det är jobbigt och svårt, men det är värt det!
Tycker du ska gå in på den där chilla sidan och testa slappna av lite. Med vin så löser man ingenting!
Jag funderade också på att ta till alkohol, men jag valde att testa sömnpiller först. Nu tar jag två Propavan varje kväll. Läkaren kommer säga åt dig att ta dem en timme innan du går och lägger dig, men jag har märkt att då blir jag inte sömnig. Istället brukar jag ta dem två - tre timmar innan jag går och lägger mig. Sen tar jag en Atarax också. Då blir jag ännu mer sömnig. Hoppas det löser sig för dig.
Atarax och Propavan har usel effekt. Propavan ger krypningar i benen. Perfekt när man ska sova.
Stilnoct och Imovane gick jag i sömnen utav fast de kunde jag sova på. En bra natt 5 h i sträck!!!!!! Det är guldläge
Lergigan var uselt. Bara mardrömmar
Ett glas vin får mig att somna på 20-30 min
Tar jag inget sover jag 4-5 h upphackat
Så har det varit i många år.
Härdsmälta i hjärnan när man sover ca 30h i veckan under 7-8 år.