broglo skrev 2013-10-20 14:28:25 följande:
Nej, men man har ju en mjuklift eller en hårdlift i (i alla fall har vi haft det). Jag kan inte se hur det skulle vara mindre säkert eller mindre ombonat. När de börjar sitta "fritt" i sittdelen är den ju däremot ganska stor och lite öde till en början, men det är en helt annan femma.
Jag tror du fått diskussionen lite om bakfoten. TS undrar om man kan skippa liggdel eller lift och bara köra på sittdel (med fullt liggläge då givetvis) och åkpåse.
Alexi skrev 2013-10-20 14:36:30 följande:
Jaha, har man det är det ju lugnt, det förstod inte jag att det var självklart. Jag har aldrig haft mjuklift eller hårdlift men ska man ändå köpa det kan man väl lika gärna köpa liggdelen som väl barnet ryms i mycket bättre?
Jag har aktivt valt bort en separat liggdel just för att jag tyckt lift verkat betydligt smidigare, vilket det också har varit.
Man kan enkelt plocka med sig sitt sovande barn in på caféer eller liknande där vagn inte är tillåtet. På samma sätt har vi också kunnat använda liften som resesäng den första tiden. Jag har även kunnat nyttja sittdelens smidiga sol- och vindskydd samt insektsnät, (något som i alla fall inte Emmaljunga har haft på sina liggdelar)
Mjukliften kunde sen göras om till åkpåse när liggdel inte längre var aktuellt, dvs det blev två användningsområden i ett köp.
Ja, där har du några argument till varför man kan anse att lift är bättre, det är därför man inte "lika gärna" köper en vanlig liggdel.