Skyldigheter/rättigheter som bonusmamma???
Jag vet inte om jag ska kalla det skyldigheter eller rättigheter men i alla fall sambon har en anställning i hemvärnet där avtalet säger att han ska göra ett visst antal dygn/år.
Nu i höstas föll det sig att hans barn skulle komma till på fredagen då han var på övning (tis-sön) jag hade redan 2 månader innan talat om att barnens mamma får ha dem över helgen med, jag är ingen barnvakt när du är på övning och hon tror att hon ska vara barnfri.
Det är dock inte mina barn...
Han lovade att ta det med henne och det var (som jag förstod det) ok, fram tills dagarna innan han skulle åka, då kläcker hon ur sig att hon inte kan, hon har bokat annat...
Dum som jag är (?) ger jag mig igen avbokar vad jag bestämt och hämtar barnen på fredagen, vilket resulterar i att jag fortfarande slänger gliringar till honom om detta, snart är det dags för nästa övning, en helg då hans barn återigen ska vara hos oss, men jag vill inte, jag vill inte vara "barnvakt" åt bonusarna när han är på övning och hon bara ska sitta hemma o glo eller ut o roa sig.
Är en av bonusarna sjuka och jag ledig, ja då behöver han ju inte vabba, samma om dagis är stängt, hon har kunnat ringa kl 6 på morgonen och frågat om vi kan "hjälpa henne" om jag ändå är ledig så kan jag ju ta hand om hennes sjuka barn så slipper hon vabba, men det gör jag inte igen....
Är jag helt ute på turne när jag säger att jag inte vill "sitta barnvakt" åt bonusarna????