• Saturnus

    När? Insemination.

    Hej! 

    Jag ska åka till Danmark och göra mitt andra försök. Jag skulle vilja veta när ni gjorde er insemination från det att ni fick positivt ägglossningstest eller från det att ni fick en stegring på testet? Jag känner mig osäker på när man ska åka för att få bäst resultat. Dela gärna med er om er resa, klinik etc. Allt är av intresse. :)

    Vänligen, längtan efter ett syskon
    Tacksam för svar.
  • Svar på tråden När? Insemination.
  • Q13

    Jag fick stegring vid 9 söndag morgon, ringde då till vitanova och fick en tid vid 13.30 på måndagen. Och ja, det satt som en smäck är i v.11 nu!

  • Saturnus

    Underbart att höra! Testade du morgon och kväll? Varmt lycka till!


    Q13 skrev 2013-10-16 22:08:55 följande:
    Jag fick stegring vid 9 söndag morgon, ringde då till vitanova och fick en tid vid 13.30 på måndagen. Och ja, det satt som en smäck är i v.11 nu!

    .
  • Q13

    Jag testade morgon, lunch, middag, kväll när jag visste att det ungefär var på gång!

  • Saturnus

    Jag har inseminerat en gång men det tog sig inte. Jag resonerade såhär testade morgon och kväll med testlagrets stickor. När första svaga strecket kom testade jag även med digital cb test och fick neg. men morgonen därpå fick jag starkare plus på stickan och testade digital och fick positivt. åkte dagen efter till Danmark. Räknade ut att det blev 31tim efter positivt cb test men det tog sig inte. Gick du på f o m du fick svagt sträck? Testade du något med digital cb eller annat? Någon fler?


    Q13 skrev 2013-10-17 20:05:10 följande:
    Jag testade morgon, lunch, middag, kväll när jag visste att det ungefär var på gång!

    .
  • Saturnus

    Är det ditt första barn?


    Q13 skrev 2013-10-16 22:08:55 följande:
    Jag fick stegring vid 9 söndag morgon, ringde då till vitanova och fick en tid vid 13.30 på måndagen. Och ja, det satt som en smäck är i v.11 nu!

    .
  • Q13

    Jag testade med stickor först, och sen när strecket började bli starkare dubbeltestade jag med cb-digital. På lördag kväll visade cb :( och på morgonen en glad gubbe. Min insemination blev väl ca 29 timmar efter utslag.

    Första barnet ja! Du ska se att du lyckas snart. De flesta jag känner som inseminerats har behövt 1-3 ggr.

  • Saturnus

    Hur går det för dig Q13? Någon fler som vill berätta om sina inseminationer? Jag åker i slutet på vecka :) Wish me luck!

  • Q13

    Det går bara bra! Går in i vecka 16 imorgon! :) Fick se plutten på ultraljud i v. 11+4 och allt såg bra ut! Vi har inte riktigt förstått att vi ska bli föräldrar än... haha. Om fyra veckor blir det RUL!

    Lycka till! Berätta gärna hur det gick sen :)

  • Saturnus

    Nu är insemination nr 2 avklarad. :) Det blev lite abrupt, var till gyn i onsdags hade ett ägg på 16mm och en treskiktad slemhinna på 7,5mm. Jag fick tid att komma och få en Äl spruta för att kunna åka i helgen men på fredagen hade ett ägget redan släppt så det var bara att sätta sig på flyget. Nu är det bara att hålla tummarna! :) underbart med RUL! Har du känt några sparkar ännu?


    Q13 skrev 2013-11-13 21:50:39 följande:
    Det går bara bra! Går in i vecka 16 imorgon! :) Fick se plutten på ultraljud i v. 11+4 och allt såg bra ut! Vi har inte riktigt förstått att vi ska bli föräldrar än... haha. Om fyra veckor blir det RUL! Lycka till! Berätta gärna hur det gick sen :)

  • Q13
    Saturnus skrev 2013-11-19 20:48:37 följande:

    Nu är insemination nr 2 avklarad. :) Det blev lite abrupt, var till gyn i onsdags hade ett ägg på 16mm och en treskiktad slemhinna på 7,5mm. Jag fick tid att komma och få en Äl spruta för att kunna åka i helgen men på fredagen hade ett ägget redan släppt så det var bara att sätta sig på flyget. Nu är det bara att hålla tummarna! :) underbart med RUL! Har du känt några sparkar ännu?



    Hoppas hoppas det går vägen! Jag gjorde helt ostimulerat och utan att kolla äggblåsor, vilken tur jag hade!

    Ja! i lördags kände jag bebben för första gången! Och en gång igår... Så häftigt!
  • Saturnus

    Wow! Vad mysigt! Det är helt underbart att vara två :)


    Q13 skrev 2013-11-19 21:07:57 följande:
    Hoppas hoppas det går vägen! Jag gjorde helt ostimulerat och utan att kolla äggblåsor, vilken tur jag hade! Ja! i lördags kände jag bebben för första gången! Och en gång igår... Så häftigt!

Svar på tråden När? Insemination.