• Filip 853

varför tittar fler när en äldre har såna kläder? :(

rsäkta mig nu om jag lagt detta i ungdomar kategori men visste inte vart detta skulle passa, detta med galonisar finns så kom inte och ge massa länkar vill ha svar från
    förståndiga vuxna/föräldrar. 

Hej jag är en kille i övre tonåren och anledning till varför jag skriver angående detta ämnet är för att jag undrar varför tittar andra ungdomar/vuxna/föräldrar mer på en stor kille som har galonbyxor när det regnar än dom gör när en liten/yngre kille har sånt? Visst det kanske inte är så vanligt då dom inte har samma lekbeteende men alla är olika. Jag undrar också är det så att man accepterar/tycker det är mer okej om en yngre kille åker hem i galonbyxor även om det inte regnar men blåser kallt och han har dom som överdragsbyxor än när en äldre kille gör samma sak? T.ex. här om dagen när jag åkte hem så blåste det lite och såg en yngre kille ha svarta galonisar fast det inte regnade och ingen tittade så värst mycket men om ja hade haft det så hade nog någon tittat och tänkt och frågat sig själv om jag inte var frisk. Vill gärna ha svar från andra, många har ju erfarenhet av såna här byxor då dom kanske har/haft barn/ungdomar som använt såna här, tack för att du läste

regnkläder överdragsbyxor regnställ regnbyxor galonbyxor
  • Svar på tråden varför tittar fler när en äldre har såna kläder? :(
  • viseversa

Hur många trådar om galonisar ska du ha? Det ser konstigt ut med galonisar på vuxna. Om man itne jobbar som fiskare eller på annat vis i väldoigt regniga blöta miljöer. Dock skulle jag itnew bry med ett skit om hur andra väljer att klä sig men JA det ser konstigt ut.

Instagram...LOVALOVISA
  • Fridayyy

Varför har du inte vanliga regnbyxor då?

• Filip 853

Alla är inte inne på samma forum så så man får olika svar... ok så när tycker du åldersgränsen för galonisar går? Så det är mer okej att en tonåring (under 18) har galonisar i regn? För det är samma sak in princip.

viseversa skrev 2013-10-16 09:47:05 följande:
    Hur många trådar om galonisar ska du ha? Det ser konstigt ut med galonisar på vuxna. Om man itne jobbar som fiskare eller på annat vis i väldoigt regniga blöta miljöer. Dock skulle jag itnew bry med ett skit om hur andra väljer att klä sig men JA det ser konstigt ut.

• Filip 853

Äger inga och har inte råd att köpa och sen har jag lixom alltid använt såna när ja var yngre, även när jag gick i gymnasiet i somras. Ingen kompis eller i närheten har retat mig för det så det har lixom känts okej att ha det

Fridayyy skrev 2013-10-16 09:49:19 följande:
    Varför har du inte vanliga regnbyxor då?

• Filip 853

Det har blivit dubbel inlägg av någon okänd anledning därför

viseversa skrev 2013-10-16 09:47:05 följande:

Svar på tråden varför tittar fler när en äldre har såna kläder? :(