Ok!
Ja det kan bli tufft bara så du är förberedd på det. Jag fick en tvåbarnschock! Hade inte koll kände jag och var allmänt stressad och kände att jag inte räckte till...
I gbg får man ju "bara" ha syskon 15 timmar i veckan. vilket betyder att måndagar och tisdagar är det Stina som styr hemmet! ;)
Stina var snäll mot lillasyster, väldigt stolt! Men hittade på saker som hon aldrig gjort förut! Det kunde vara allt mellan att krypa in i torktumlaren till att stoppa saker i munnen, klättra upp på bordet! Speciellt när jag satt och ammade, lagade mat eller bytte blöjda på lillasyster Linnea.
Det var många gånger då jag var helt slutkörd. Stina hade slutat sova på dagen så jag fick lixom ingen chans att vila när Linnea sov. Men hon gick på dagis så man fick ju lite andrum emellanåt. Kommer ihåg hur jag slet mig i håret då Stina kröp in i torktumlaren, fiskpinnarna brändes vin, Linnea låg och skrek i sin vagn medans man luktade sur bröstmjölk och kräk och var kissenödig (för man har inte hunnit kissa under dagen!) Det låter nästan som en parodi, men så var det.
Jag stod i hallen med båda barnen, när mannen kom hem! "Varsegod!!"
Men efter 2-3 månader så hade jag fått lite mera kläm på hur jag skulle göra för att få det mesta att funka...bara en sådan sak att komma iväg till dagis var en utmaning med två barn, babyskydd, kläder, blöjor, allt tjat "kom nu" "stå still" "var försiktig med linnea" "rör inte den" mm! :) " Mmm just det ...kanske ska stoppa in tutten i bhn också innan vi kan gå ut!"