• cathrine

Skillnad på barn och barn??

Lite tips och råd sökes..

Har en dotter på 3½ år, på heltid och hon träffar inte alls sin pappa. Nu har jag träffat en kille, snart ett år, ett distansförhållande och tanken är att vi ska flytta dit så småningom. Han har tvillingar som är ett år yngre än min dotter och dom är hos honom varannan vecka. 

Första diskussionen vi hade var att han inte vill att min dotter ska kalla honom pappa. Han har tydligt sagt att han inte kommer ta åt sig. Jag har tydligt sagt att min dotter absolut inte ska känna att det är två "pappor" som inte vill ha henne, och vad händer om vi får ett barn tillsammans? Får tre barn säga pappa men inte ett? Nu säger jag inte att min dotter verkligen kommer att kalla honom det, men jag vill inte att hon ska få skit OM hon vill göra det i framtiden..

Det andra problemet är att han är jättegullig mot min dotter den veckan han inte har sina barn. Andra veckan glömmer han liksom bort henne. Går inte in och säger godnatt, visar tydligt att han är ointresserad av det hon har att visa, vilket gör att hon söker hans uppmärksamhet mer. Vi pratade om detta igår och han anser att han har all rätt att ge sina barn mer uppmärksamhet den veckan dom är hos honom. Jag känner att det är fel, att man inte kan göra skillnad på barn och barn.

Jag har alltid sagt att min dotter kommer först, och just nu känns det inte som en bra situation alls. Står i valet och kvalet om det är lika bra att göra slut..

Har jag för höga krav på honom? Kommer det funka om man gör skillnad på barnen (magkänslan säger nej..)

• Svar på tråden Skillnad på barn och barn??
  • Severus

Du har INTE för höga krav!!

Tycker spontant det känns olustigt att han beter sig så olika. Det kommer ju göra henne osäker. Tack fan för att barn söker än mer uppmärksamhet.

Man kan inte få någon att älska LIKA mycket, men man kan KRÄVA samma respekt och uppmärksamhet.

Skulle aldrig bosätta mig hos en man med mina barn, om de kommer ignoreras och vara luft varannan vecka. Aldrig   

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Dixie

Bor ni redan ihop? Du skriver att dottern inte får någon uppmärksamhet när han har sina barn..... Jag hade nog funderat en extra gång innan jag fortsatte ett förhållande med honom, låter inte som en bra början på ett förhållande.

• Ess

Jag tycker du lägger in förmycket kärnfamiljs värderingar. Han kommer aldrig att bli hennes pappa, och han kan heller inte lastas för att hennes pappa är frånvarande. Han är din sambo och för din dotter är han "sitt namn".
    Varför skulle hon reagera på att tre barn som han ÄR pappa till kallar honom pappa?
    Hon vet likaväl som han att hon har en annan pappa, om det inte är så att du försöker intala henne annat.

Det är fel om han nonchalerar henne när hans barn är där. Visst är det självklart att han tar hand om sina barn i första hand och vill ha lite egentid med dem emellanåt. Men han kan gott säga godnatt osv till henne som vanligt. Han kan lägga sig på en jämn nivå som han kan hålla både de veckorna som hans barn är där och när ni är själva. Kontrasten blir lite stor annars mellan allt eller inget.
    Det tycker jag att du ska ta upp med honom. 

• Fanny b
    Ess skrev 2013-10-15 10:22:34 följande:
    Jag tycker du lägger in förmycket kärnfamiljs värderingar. Han kommer aldrig att bli hennes pappa, och han kan heller inte lastas för att hennes pappa är frånvarande. Han är din sambo och för din dotter är han "sitt namn".
    Varför skulle hon reagera på att tre barn som han ÄR pappa till kallar honom pappa?
    Hon vet likaväl som han att hon har en annan pappa, om det inte är så att du försöker intala henne annat.

Det är fel om han nonchalerar henne när hans barn är där. Visst är det självklart att han tar hand om sina barn i första hand och vill ha lite egentid med dem emellanåt. Men han kan gott säga godnatt osv till henne som vanligt. Han kan lägga sig på en jämn nivå som han kan hålla både de veckorna som hans barn är där och när ni är själva. Kontrasten blir lite stor annars mellan allt eller inget.
  • Furstinna
    Ess skrev 2013-10-15 10:22:34 följande:

Svar på tråden Skillnad på barn och barn??