Anonym (Orolig) skrev 2013-10-16 21:14:13 följande:
Jag får ju inte vara med vid umgängena och han kommer ju att skärpa sig såklart. Ja jag hoppas det men det jag har sett hitintills av myndigheter så känner jag mig helt överkörd. Hur ser det ut för dig du får gärna berätta. Berättar gärna för dig hur det ser ut.
Skönt med ett övervakat besök som du skrev. Mitt barns pappa har träffat barnet 8 timmar de senaste fem månaderna. Han kräver nu att få hämta sitt barn för en hel helgsvistelse. Jag har sagt att han först måste träffa barnet regelbundet så att de lär känna varann igen (mitt barn är 15 mån så jag kan liksom inte förklara att hääär kommer pappa och han kan du känna dig trygg med) nu har det gått över en månad sen de träffades sist.
sen vill jag helst se urinprover då han har missbruks problem. Han har två barn till som han promt ska ha samtidigt, vilket gör mig så osäker på hur han ska klara av att lära känna och sköta omsorgen när han har alla symptom för adhd dessutom (glömmer bort, dåligt tålamod, impulsiv, slutar mitt i något osv)
nu vägrar han att ta hjälp av familjerätten (som han föreslog först) och hävdar bara att jag inte låter honom träffa sitt barn. Men han är alltid välkommen at hälsa på och börja jobba på anknytningen så det är ju inte sant. Jag försöker förklara att barn har ett grundbehov av trygghet, men han bryr sig inte utan vill bara ha en helg för att HAN VILL det. aa där står jag och hoppas att det räcker med uppbackning från bvc och en utredning av soc. vad gör man liksom?