Slemproppen!
Heej jag har små värkar och sammandragnigar och haft det nu i en vecka, min slempropp börjar komma ut och hållt på i 3 dagar. Min undran är när eran har gått när fick ni eran bebis?
Heej jag har små värkar och sammandragnigar och haft det nu i en vecka, min slempropp börjar komma ut och hållt på i 3 dagar. Min undran är när eran har gått när fick ni eran bebis?
Min slempropp började komma med ytterst lite blod i båda gångerna. Den var lite färgad rosa. Inom 24 timmar har båda barnen varit födda :)
Fick dock ingen klump heller utan de var mer som flytningar..
Fick blod i slemproppen på fredagen, mer under lördagen och sen kom värkar & barnet på söndag natt.
Min dotter kom inom 24 timmar från det att slemproppen lossnade :)
Hur ser slemproppen ut? Jag fick i fredags morses någon klump som var brun/beige/ lite blod på toa. Är d slem proppen ? Höll på lite med flytning sen hela dagen och på lördagen ovh söndag birta typ.
Är vecka 39+1
Jag var på toa och kissade, när jag torka mig va det något slemmigt och lite blodigt på pappret. Va det slemmproppen? Blev gyn undersökt i går morse.
Med första gick slemproppen ett dygn innan värkarna började. Hon är född tre dygn efter att slemproppen gick.
Med andra gick slemproppen på morgonen, hon är född 15:47 samma dag.
Hoppas du har din bebis hos dig snart :)
Det beror nog lite på hur tidigt slemproppen släpper, min släppte i vecka 34 och det är snart 2 veckor sedan och inget mer har hänt.
Den kan tydligen återbildas, men det råder lite olika åsikter om det har jag förstått (flera läkare och BM som jag frågat har sagt olika)
Släpper den sent i graviditeten återbildas den förmodligen inte, sa min BM, utan leder då oftast till att förlossningen startar så småningom. Hur länge det tar tycks vara ytterst individuellt!
Jag går ännu och väntar :)