• Anonym (Funderar)

Umgängesfrekvens vid 40-50 mils avstånd?

Hej, ni som varit i rätten gällande umgänge då det är 40-50 mils avstånd mellan föräldrarna och barnet är 5-8 år. Hur frekvent har umgänget tilldömts bli? Varannan helg? Mer sällan? Hur har ni löst barnets resa, reser barnet själv eller följer alltid någon med?

Jag inser att det säkert kan variera rätt mycket men hoppas på att kunna få en bild över vad som idag är praxis. 

• Svar på tråden Umgängesfrekvens vid 40-50 mils avstånd?
  • Anonym (")

I vårt fall sa tr att barn skall inte resa sådana sträckor för en helg så vår dom blev ug vh i barnets hemkommun och varannat lov samt 1 månad på sommaren hos uf. Om det är praxis vet jag inte

• Anonym (England)

Från ca tio reste jag vh till min pappa i England. Fre em till sö kväll.

• Anonym (England)

Ca nio skulle det stå:)

• Anonym (insatt)

Umgänget vid länga sträckor handlar om barnets behov av kontakt med den föräldern  samt - ekonomi. Med god ekonomi kan barn frekvent flyga i timmar mellan länder för att träffa den väl anknutna, bortovarande föräldern. Det går inte att ge ngt generellt svar!

• Anonym (Funderar)
    Anonym (") skrev 2013-10-11 21:38:29 följande:

I vårt fall sa tr att barn skall inte resa sådana sträckor för en helg så vår dom blev ug vh i barnets hemkommun och varannat lov samt 1 månad på sommaren hos uf. Om det är praxis vet jag inte

Hur gamla var barnen då?

Tack för era svar.
  • Anonym (")
    Anonym (Funderar) skrev 2013-10-12 09:16:58 följande:
    Hur gamla var barnen då? Tack för era svar.

Våra är 7 och 9
  • mamma på deltid

Vi har 35 mil emellan och bilar 1 tim från varsitt håll sen åker barnet tåg själv i 1 tim och 50 min utan byte raka spåret. Barnet är 11 år.

Svar på tråden Umgängesfrekvens vid 40-50 mils avstånd?