Firran skrev 2013-10-09 21:56:41 följande:
Låter som att det va jag som skrivit det där.. : )
Jag har pco och håller på med syskonförsök....
Jag har ätit en dos fick ta trippeldos så ganska stark med pergo och va på vul och hade nog en sju blåsor som va på 16 mm , sexförbud!!!!
jag fick äl men kände inget av den direkt sen var det bara att vänta på mensen .....
nu har jag ätit en halv tablett istället och va på vul i måndags, 4 på började blåsor och en va liite större än de andra.... så jag ska tillbaka på fredag för att se om den som va större har växt och att de andra har stannat av... men antagligen har de inte det så blir samma visa igen.....
Nästa steg för oss va sprutor sa läkaren till oss....
och när jag vart gravid sist så funkade inte pergo men vart gravid på första försöket med sprutorna... så jag har väldigt bra erfarenheter av det.....
om det är nått så fråga ... har ätit sammanlagt sex sju kurer pergo..... första fyra gav ingen äl alls men då växte inte heller nån äggblåsa.....
följs gärna åt...
Firran skrev 2013-10-09 21:58:33 följande:
och jag tycker inte ni ska chansa som jag vet att vissa gjort.. alltså bli gravida ändå.... men skulle faktiskt inte vara kul att bli gravid och det blir fyrlingar eller dyligt.... =( .....
tror inte du kommer känna nått av äggblåsorna.....
Jag fick bara invänta mens..... och den kom iaf...
Första barnet kom till på naturlig väg. Dock annan pappa. Spelar iofs ingen roll eftersom jag har Pco.
Oj, trippeldos! Det kommer nog inte på tal här. Verkade vara väldigt lättpåverkad då. Men jag hoppas verkligen inte på sprutor. Får man inte göra det själv? Är inte spruträdd, men att göra det på sig själv känns inte lockande!
Hur vet du att du fick äl? Tänkte satsa på äl-test och tempmetod här.
Ska absolut inte ha sex nu, även om det finns dom som säger att det är helt ok. Chansen att få flerbörd är kanske liten, men jag tar inte risken. Tvillingar, ok. Fler än så, nej tack! Och just med anledning att det är farligt för både mamma och foster..