• ninotchka

Vad göra vid 43 - lite - ähum - snabbt...?

Jag skulle behöva lite input här:

Vi skulle vilja ha en gemensam sladdis och jag tog ut min spiral i början av sommaren och kollade mig hos min gynekolog. Han gjorde ultraljud och sa att jag hade massor av ägg kvar, en äggblåsa som har jättestor och mogen samt att livmoderslemhinnan var tjock och bra. MEN: att det inte finns några garantier såklart!

Jag har fyra barn sedan tidigare, och min yngsta tjej är 3 1 / 2 år gammal. Och min man har en dotter sedan tidigare. Vi har dock inget gemensamt barn och det skulle vara så roligt att få det tillsammans.

Jag har kollat under 4 månader  med ägglossningstest men inte fått något utslag alls!

Jag har regelbunden mens varje månad.

Funderar nu på om man kan ta någonting för att få igång ägglossningen som läkarna kan skriva ut "trots" min ålder? Om allt annat ser normalt ut, borde man väl kunna få ett hormon - eller hur fungerar det? Min gynekolog sa när jag var där - att de inte gör något om man är över 42.

Det verkar ju orättvist - om man vill prova utan en massa andra undersökningar - att få ägglossning bara.

Tiden går ju. Från början tänkte jag att "blir det så blir det". Men nu när inget händer - känns det plötsligt jättejobbigt mentalt av någon anledning.

Om det står och faller med just ägglossningen känns det pyrt om nu allt annat skulle vara bra.

Jag är i övrigt inte intresserad av att gå "längre" typ åka utomlands eller IVF eller så. Bara få igång så att det KAN komma ett barn på naturlig väg. Vi har ju redan barn om man säger så.

Vad kan man göra?

• Svar på tråden Vad göra vid 43 - lite - ähum - snabbt...?
  • Katt12

Det låter ju som att du har goda förutsättningar i grunden. Du får höra efter om du kan få Pergotime utskrivet. Det finns ingen åldersgräns för Pergotime vad jag vet, bara läkarens goda vilja, så du kanske får höra dig för hos ett par gynekologer, men det borde inte vara omöjligt.

Svar på tråden Vad göra vid 43 - lite - ähum - snabbt...?