• Anonym (skakis)

mgängesfråga i rätten och pappan hotas redan.

Jag får ont i magen av etta. Vi inte ens varit på muntlig föreberedelse än ( umgängesfråga) och pappan blev delgiven stämningen idag. Nu hotas han med att han har 4 årig gammal sms konversation om vardagliga saker som han anser vara bevisning för ett brott som jag aldrig gjort såklart. Han sa: Bara så du vet! Jag kommer göra allt så du får ett helvete och vårdnaden om vårt barn.
    Känns inte bra då han intalar barnet att de ska åka till Irak. Men jag vill inte vårt barn ska ner dit. Barnet har inte pass heller. Något tips hur man skall orka fram till förhandlingarna börjar?  Jag önskar inte mkt, bara varannan helg. Vad det för mkt begärt?

• Svar på tråden mgängesfråga i rätten och pappan hotas redan.
  • ZsaZsa

Så lätt fastställer man ju inte att någon är skyldig till ett brott. Om det ens är relevant i det här fallet. Det är ju inte så att man blir av med vårdnaden om man snott en bil exempelvis. Det finns också en hel del föräldrar som har vårdnaden om sina barn och som sitter i fängelse och alltså har begått klart grövre brott. Troligen inget du behöver oroa dig för. Att hota med att göra "livet till ett helvete för dig" är inte så ovanligt. Låt det passera bara. Är det däremot konkreta hot, mot dig eller barnets liv eller hälsa såsom hot om misshandel, så sparar du det och kan i alla fall om det sker fler gånger överväga att polisanmäla hoten.

Om barnet inte har ett pass, så kan han inte ta det till Irak.

Varför yrkar du bara umgänge med ditt barn varannan helg?

Ta det lugnt och låt din jurist sköta det här.

Svar på tråden mgängesfråga i rätten och pappan hotas redan.