• Rebby

Vad äter du helst till middag av dessa maträtter? Skoluppgift

Håller på att göra en uppgift i skolan. Svara snälla något av alternativen, om ni inte gillar något så det ni tycker minst illa om. Tack :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad äter du helst till middag av dessa maträtter? Skoluppgift
  • Omogen citron

Eftersom jag är vegetarian hade jag bara två alternativ. Jag valde broccolipajen, det känns mer matigt än pannkaka.

• Rebby

Bumpar upp tråden litegrann då jag vill ha några fler svar innan jag är nöjd :)

• evelinaeee

Valde broccolipajen då jag är vegetarian, pannkaka blir jag inte mätt på då jag mår illa efter att ha ätit bara en...

• Aniiee
    Rafael90 skrev 2013-10-01 13:42:54 följande:
    LAX! Min favoriträtt. Men om jag själv ska laga så blir det spaghetti och köttfärssås då jag inte kan laga lax själv.
    Lax som är så enkelt att laga. Lättare än köttfärssås, faktiskt.

Jag väljer pajen. Det är jag mest sugen på och äter paj så sällan. Ren lathet från min sida, då det är lite råddigt att göra en paj.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Mandi74

Älskar kyckling så av dessa alternativen får det bli kycklingsallad. 

• sär skriven

Svårt val, det är ju helt vad man är sugen på. Idag var jag sugen på lax upptäckte jag när jag läste alternativen, så det fick bli det (både i omröstningen och till kvällsmaten).

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • La Lola

Spaghetti o köttfärssås.

Idag äts det just lax o potatis här.
    Men jag tycker inte att lax är så speciellt....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Cilla93

Rangordnar de i den här ordningen:
    Lax och potatis
    Kycklingsallad
    Köttfärssås och spaghetti
    Broccolipaj
    Pannkakor (eller plättar som jag säger)  

Gillar alla maträtterna, men plättar ser jag mer som en efterrätt. Kan tänka mig att äta som mat någon gång men är för sött.  

• Guldrosen

Lax och potatis med lite sås och sallad.

Spagetti och köttfärsås = Barnmat
    Pannkakor = Ingen riktigt middag
    Kycklingsallad = Lätt lunch
    Broccolipaj = Lätt lunch  

Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Aniiee
    Cilla93 skrev 2013-10-01 20:07:27 följande:
    Rangordnar de i den här ordningen:
    Lax och potatis
    Kycklingsallad
    Köttfärssås och spaghetti
    Broccolipaj
    Pannkakor (eller plättar som jag säger)  

Gillar alla maträtterna, men plättar ser jag mer som en efterrätt. Kan tänka mig att äta som mat någon gång men är för sött.  
    Plättar och pannkakor är faktiskt inte samma saaaaaaaaak =P    Är du från norr om Ume?
  • Rafael90
    Aniiee skrev 2013-10-01 16:28:00 följande:
    Lax som är så enkelt att laga. Lättare än köttfärssås, faktiskt.

Jag väljer pajen. Det är jag mest sugen på och äter paj så sällan. Ren lathet från min sida, då det är lite råddigt att göra en paj.
    Jag har lagat köttfärssås regelbundet sen jag flyttade hemifrån för 5 år sen, kan göra det i sömnen. Lax visste jag inte hur man lagade fram till för några månader sen, och jag är så nojig med att den inte är genomstekt osv så jag förstör den oftast genom att översteka den. Sambon får ta hand om laxen istället.
  • Aniiee
    Rafael90 skrev 2013-10-02 12:52:30 följande:
    Jag har lagat köttfärssås regelbundet sen jag flyttade hemifrån för 5 år sen, kan göra det i sömnen. Lax visste jag inte hur man lagade fram till för några månader sen, och jag är så nojig med att den inte är genomstekt osv så jag förstör den oftast genom att översteka den. Sambon får ta hand om laxen istället.
    Så kan det vara =)
  • Cilla93
    Aniiee skrev 2013-10-01 21:22:21 följande:
    Plättar och pannkakor är faktiskt inte samma saaaaaaaaak =P    Är du från norr om Ume?

Det folk menar med pannkakor är ofta det jag ( och många andra norrlänningar) kallar plättar. Ja jag är från norr om Umeå :)
  • enanna
    Cilla93 skrev 2013-10-04 01:13:34 följande:

Det folk menar med pannkakor är ofta det jag ( och många andra norrlänningar) kallar plättar. Ja jag är från norr om Umeå :)
    Ja, pannkaka lagar man i ugnen ju Flört
  • Aniiee
    Cilla93 skrev 2013-10-04 01:13:34 följande:

Det ante mig Solig Söderom Ume är Pannkakor stekta i stor stekpanna, plättar i ett plättlagg och ungspannkaka gör man i.... eh.... ugnen... duh... =P

Härligt med språk och dialektala uttryck.... 
Svar på tråden Vad äter du helst till middag av dessa maträtter? Skoluppgift