Min sambo dricker för mycket alkohol när han har sonen själv!
Vet inte vart jag ska börja..
Händelsen igår:
Jag jobbar natt, jag o min sambo har kommit överrens om att han inte ska dricka öl/alkohol när jag jobbar! Jag var iväg o lämnade min äldsta flicka hos sin kusin. När jag kommer hem står det 5 st 5,2:or öl i kylen, han sitter i soffan o dricker en 3,5:a! Vi hade pratat om att köpa pizza för att underlätta kvällen lite (då vi bygger om köket), han visste att jag var tvungen att sova en stund när jag kom hem för att orka nattens jobb! Så jag antog att han skulle brassa i väg o fixa det! Men de gick ju inte nu!
Jag ifrågasätter varför han köpt öl!? som svar får jag vaddå? Jag ska ju basta.. han skulle alltså basta o bubbla med våran snart 4 åriga son! Dessutom på tom mage, o man blir ju inte nyktrare o basta med öl... Jag säger att de finns tre alternativ, 1: jag stannar hemma så han kan dricka, 2: att jag fixar barnvakt så han kan dricka el 3: han låter bli att dricka så jag kan åka till jobbet!
Han blir arg o gapar o skriker, säger att jag är dum i huvudet o att jag är störd, sparkar ner sonens matstol i golvet, kastar plasttallrikar i golvet.. o säger åt mig att sluta reta upp han, för han var redan arg för köket inte gick som han ville! Men säger sen att han skiter i o dricka dem där "jävla ölen"!
Jag vilar en stund, men upptäcker sen att han iaf tagit med sig öl till bastun! Sonen badar o han dricker öl i bastun!(bastun ligger i huset brevid) Det är låst o jag försöker ringa till han.. han svarar o vi pratar en stund, men tillslut blir han arg o slänger på! DÅ har jag tröttnat o tar de resterande ölen o gömmer dem! De kommer hem igen o jag håller på att packa mig iväg för natten!
Han är fortf arg o jag försöker prata med han, han blir argare o säger att jag beteer mig som ett svin! Jag varken gapa, skrek el sa dumma saker! Men ändå så är jag den dumma!
Jag säger hej då till min son, o ja kan känna mig realtivt lugn över att åka till jobbet, då ölen är "borta"!
Min sambo blir lätt dryg o säger dumma saker så fort han får i sig en skvätt, de kan räcka med en 3,5 öl o han ändrar tonläge!
Så här har de hållit på i många år, jag är den dumma som inte tillåter han att dricka, han kommer aldrig ändra sig säger han.
Men tyvärr har han ju skapat problemet själv.. första ggr jag var i väg på fest efter att ha slutat amma, när jag kom hem vid 2, så hör jag hur min bebis (9mån) skriker för fulla muggar från övervåningen, jag springer upp o han är helt röd o jätte ledsen o står i sin spjälsäng o skakar, min sambo ligger helt lugnt o "sover" i vår säng bredvid! Hur kan ha inte ha vaknat? Jo för han var full!
Tar upp sonen o tröstar honom o får han att somna om! Pratade i telen tidigare under kvällen med min sambo, som jag tyckte jag anade ett annat tonläge.. men tänkte väl att så dum kan ha väl inte va! Men han sa att han ej druckit nånting den kvällen!
Men upptäcker ju så klart att de är vin fläckar (röda) på hela vardagsrumsgolvet.. o de står ett glas i badrummet med vin i! så alltså ljög han!! Men han kan inte erkänna att han druckit o va helt utslagen o inte hörde vår son!!
Nu vet jag inte vart jag ska gör alängre.. de måste få ett slut! Han säger att de är bara jag som tycker si o så, ingen annan! Han har inga alkoholproblem... nej kanske inte att han måste dricka varje dag, men när de vankas helg så.. o man dricker tills de tar slut... men jag accepterar inte de när han har min son hemma själv! o hur kul är de att sitta själv med sitt barn o dricka alkohol??? Hjälp mig!!1