• Anonym (aj...)

heroin - min kärlek

Jag vet inte varför jag skriver. behöver lätta på hjärtat. Jag tänder av igen, från heroinet.
    Hur blir man fri?

Jag träffade min sambo för 6 månader sen. Han presenterade mig för heroinet. Jag såg bara den ljusa sidan då. Jag hade pengar. Kanske var det därför han föll för mig.
    Men pengarna är slut och kvar är ångesten.
    Jag har verkligen försökt sluta, men han tar hem det, varje dag.
    Säger att han får flytta . jag vill inte lida mer. men jag älskar ju honom, han kan inte hamna på gatan.

Och jag älskar ju heroinets varma famn, jag vill stanna där. Där är jag bra, snäll, fin.. Då är jag,, jag.

Vill sluta nu, det finns inget bra mer. Hjälp mig, jag vill bli fri..

• Svar på tråden heroin - min kärlek
  • Anonym (...)

Hur länge har du använt det? 

• Anonym

Jag tror inte att man ska sluta med heroin på egen hand. Som du säkert vet så får personer som slutar med heroin hemska abstinens-besvär.

Gör slut med killen och sök vård. Detta är inte som att sluta med kokain eller gräs. Heroin är hemskt hemskt beroendeframkallande (som du märkt). Du kan till och med behöva medicin för att kunna sluta. Har du alls läst på om denna drog? Det är inte att vara lägga av.

Jag önskar dig all lycka till. Ta tag i detta nu, på en gång. Be om att bli inlagd på någon klinik. Tror tyvärr att det är det som krävs.

• Anonym
    Anonym (...) skrev 2013-09-29 12:07:09 följande:

Det spelar ingen roll. Man blir beroende efter bara några gångers användande. Så ts kommer antagligen ha lika svårt att sluta oavsett om hen använt det i en månad eller sex.
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2013-09-29 12:10:48 följande:
    Det spelar ingen roll. Man blir beroende efter bara några gångers användande. Så ts kommer antagligen ha lika svårt att sluta oavsett om hen använt det i en månad eller sex.
    Det var inte därför jag frågade. 

• Anonym
    Anonym (...) skrev 2013-09-29 12:12:51 följande:
    Det var inte därför jag frågade. 

Varför frågade du då? Hade det någon annan relevans?
  • Medvind2012

Ts, jag hjälpte min man att bli ren för 4 år sedan, inte ett enda återfall har han haft! Det går, men man måste kämpa riktigt jävla hårt! Du får gärna skicka ett pm till mig om du behöver prata med någon! Jag hjälper dig gärna med myndighetskontakter osv om du vill, man kan omöjligt orka själv i det här! Du Måste in på behandling, det är första och enda steget mot lösningen!

• Anonym (aj...)
    Anonym (...) skrev 2013-09-29 12:07:09 följande:

Sex månader..
    Anonym skrev 2013-09-29 12:09:19 följande:
    Jag tror inte att man ska sluta med heroin på egen hand. Som du säkert vet så får personer som slutar med heroin hemska abstinens-besvär.

Gör slut med killen och sök vård. Detta är inte som att sluta med kokain eller gräs. Heroin är hemskt hemskt beroendeframkallande (som du märkt). Du kan till och med behöva medicin för att kunna sluta. Har du alls läst på om denna drog? Det är inte att vara lägga av.

Jag önskar dig all lycka till. Ta tag i detta nu, på en gång. Be om att bli inlagd på någon klinik. Tror tyvärr att det är det som krävs.
    Jag slutade en gång, det höll i tre veckor. jag kan klara det utan.. jag vet att det kommer göra såååå ont, men jag ska sluta. jag vet hur beroende jag är både fysiskt och psykiskt. Jag vill absolut inte bli inlagd!!!
    Medvind2012 skrev 2013-09-29 12:50:54 följande:
    Ts, jag hjälpte min man att bli ren för 4 år sedan, inte ett enda återfall har han haft! Det går, men man måste kämpa riktigt jävla hårt! Du får gärna skicka ett pm till mig om du behöver prata med någon! Jag hjälper dig gärna med myndighetskontakter osv om du vill, man kan omöjligt orka själv i det här! Du Måste in på behandling, det är första och enda steget mot lösningen!
    Jag får lite hjälp från BC. men det hjälper väl inte. Vill inte bli inlagd.

• Medvind2012

Snälla ts, det är jättebra att du vet att du kan lägga av, men för att hålla i så måste du 1. Få medicinering. 2. Bli av med svinet som introducerade dig för skiten. Man är ett riktigt avskum om man medvetet drar ner någon i det här helvetet. Du måste älska dig själv mer. Om du inte slänger ut honom blir han aldrig ren han heller, så krasst är det! Varför är du så rädd för att bli inlagd?

• Anonym (aj...)
    Medvind2012 skrev 2013-09-29 13:06:35 följande:
    Snälla ts, det är jättebra att du vet att du kan lägga av, men för att hålla i så måste du 1. Få medicinering. 2. Bli av med svinet som introducerade dig för skiten. Man är ett riktigt avskum om man medvetet drar ner någon i det här helvetet. Du måste älska dig själv mer. Om du inte slänger ut honom blir han aldrig ren han heller, så krasst är det! Varför är du så rädd för att bli inlagd?
    Jag får lite medicin, som inte hjälper...

jag träffade honom, försökte må bra med honom, sen gick det åt helvete. Han vet att det är "hans fel" och han har sån ångest. vill inte förlora honom.

varit inlagd förut.. aldrig mer!!!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (aj...) skrev 2013-09-29 13:11:35 följande:
    Jag får lite medicin, som inte hjälper... jag träffade honom, försökte må bra med honom, sen gick det åt helvete. Han vet att det är "hans fel" och han har sån ångest. vill inte förlora honom. varit inlagd förut.. aldrig mer!!!

Vill inte förlora honom? Om man introducerar någon Heroin är man helt sjuk i huvudet, det är ett litet äckel du har med att göra. Lämna honom omedelbart, skulle du vara tillsammans med någon som medvetet gav dig hiv. Likvärdigt i mina ögon
  • Medvind2012

Vad får du för medicin genom bc? Är det metadon, får du kanske för lite? Är det sub, be om att få byta! Det är inte synd om honom sålänge han drar hem skiten till ditt hem! Hans ångest gör ingenting ogjort, och förmildrar inte heller vad han har gjort emot dig. Är han redo att lägga av för din skull, nu på direkten? Om svaret är ja, ge honom en chans, om inte, ut med honom!

• Anonym (aj...)
    Anonym (Anna) skrev 2013-09-29 13:17:28 följand

Vill inte förlora honom? Om man introducerar någon Heroin är man helt sjuk i huvudet, det är ett litet äckel du har med att göra. Lämna honom omedelbart, skulle du vartillsammans med någon som medvetet gav dig hiv. Likvärdigt i mina ögon
    han är inte sjuk i huvudet. vi lekte först.. har aldrig älskat förut, nu älskar jag båda.. jag visste va det var, så valet var mitt.. typ...
    Medvind2012 skrev 2013-09-29 13:19:19 följande:
    Vad får du för medicin genom bc? Är det metadon, får du kanske för lite? Är det sub, be om att få byta! Det är inte synd om honom sålänge han drar hem skiten till ditt hem! Hans ångest gör ingenting ogjort, och förmildrar inte heller vad han har gjort emot dig. Är han redo att lägga av för din skull, nu på direkten? Om svaret är ja, ge honom en chans, om inte, ut med honom!
    får varken metadon eller sub, eftersom att jag är ung får jag bara catapresan, tror jag de heter.. hjälper inte alls... jag hatar Bc!!!!! han säger att han vill sluta, så jag vill ge honom en chans. men snart kommer han, och han har med sig det där.. jag ska få må bra ikväll.. egentligen har jag klarat dagen ganska bra, men jag kan inte stå emot. han vet att han skadar mig och så, han säger det jämt.. men jag vill ha honom nära mig

• Anonym (aj...)

det kanske är lättare att bara avsluta allt.. nej jag ska inte ta livet av mig, men jag vet ingen utväg. jag vill klara det här.

• straw2008

Vilken sjuk idiot du lever med ?? Han har ju dragit ner dig i skiten ?? Hur ska ni försörja er ? Hora stjäla osv ?? Fy faan vilket jävla pack din "pojkvän" verkar vara!!!

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (aj...)
    straw2008 skrev 2013-09-29 20:02:37 följande:
    Vilken sjuk idiot du lever med ?? Han har ju dragit ner dig i skiten ?? Hur ska ni försörja er ? Hora stjäla osv ?? Fy faan vilket jävla pack din "pojkvän" verkar vara!!!
    nej. inte hora eller stjäla...sluta... han är inte elak, bara vilsen som faaan.
  • Medvind2012

Ts, du är uppenbarligen inte i närheten utav det helvete du är på väg till än.. för då har man inte råd att vägra att bli inlagd, eller välja att fortsätta leva med den som förser en med giftet! Jag hoppas, hoppas innerligt att du överlever tills du har fått nog på riktigt. När verkligheten inte längre finns och du inte har förmånen att välja längre. Jag hoppas att du överlever ända dit, till botten.. för just nu vill du uppenbarligen inte göra dig fri.

• Pojkvän

Hej, pojkvännen här. Jag vet att jag är helt jävla äcklig som presenterade drogen för min nuvarande sambo. Men hon visste redan från början att om hon kom så skulle hon ta, hon visste att jag höll på med heroin, 
    Jag har sjukt jävla mycket ångest för att jag ser skillnaden när vi tar och inte tar.
    Jag är beredd att göra vadsomhelst för min kärlek, för hon är viktigare än heroinet.

Ni vet inte hur jag är, jag är en bra jävla pojkvän rent allmänt. Men jag är också världens sämsta snubbe som vick henne att börja med heroin, Fyfan vad jag ångrar det, Eller ja. Vi båda blir oss själva när vi tar det. Vi blir inte väcka och noddar hela dagarna, vi snortar, inga sprutor.

Som sagt, jag gör vadsomhelst för kärleken. Jag lägger av med skiten NU, hon också. Jag kommer aldrig mer köpa det, även om vi båda lider som ett skadad djur. Vi måste bli rena, för att komma åt kärleken som vi vet finns där borta. Vi börjar NU.

Jag är äcklig och borde få stryk, men nu är det som det är. Fuck.  

• Medvind2012

Till pojkvän: Eftersom ingen utav er ser något egentligt problem med erat bruk, ni blir inte bänga, utan bara er själva så tvivlar jag riktigt hårt på att ni kommer att lägga ner. Det är först när man nått botten som man kan vända, om man inte ser de reella problemen redan innan man börjat skjuta.. Jag dömer ingen, men det är ordentligt tråkigt att försöka hjälpa ett par som bara får lite lätt ångest, det är liksom dödfött. Givetvis kommer det inte att sluta här, det är så mycket mer ekonomiskt att dra skiten intravenöst, det är därför folk sjunker som gråstenar till slut. Jag vet vad jag pratar om, jag levde med en heroinist i 3 år. Han började med sub, sedan blev det värdelöst.. så han började röka horset.. och när det inte gav så mycket så tog han sin första sil.. Som sagt, om ni vill ha seriös hjälp så är ni välkomna att skicka ett mail till mig, men så som ni uttrycker er här i tråden så tror jag inte att ni är mogna.. Tyvärr!

Svar på tråden heroin - min kärlek