• LängtanSåStor

Kan magen "sjunka" redan i vecka 31?

Hej allihopa :) Min mage har förändrats jätte mycket den senaste veckan. (vecka 31) Från att vara ganska utputande och rund till att ha sjunkigt jätte mycket. Trycket jag hade under bröstet har därmed lättat och jag undrar -Ska detta hända redan nu? Vad jag trodde var normalt är att det sker mkt senare i graviditeten, några veckor innan bebisen kommer? Har jag fått det hela om bakfoten eller kan detta hända ändå utan att en förlossning är på väg??

MVH lite orolig

• Svar på tråden Kan magen "sjunka" redan i vecka 31?
  • igelkotten01
    LängtanSåStor skrev 2013-09-29 10:41:36 följande:
    Hej allihopa :) Min mage har förändrats jätte mycket den senaste veckan. (vecka 31) Från att vara ganska utputande och rund till att ha sjunkigt jätte mycket. Trycket jag hade under bröstet har därmed lättat och jag undrar -Ska detta hända redan nu? Vad jag trodde var normalt är att det sker mkt senare i graviditeten, några veckor innan bebisen kommer? Har jag fått det hela om bakfoten eller kan detta hända ändå utan att en förlossning är på väg??

MVH lite orolig
    Hej! :) Vet inte hur det är.. men min mage har varit låg hela graviditeten (folk kommenterar hela tiden om hur låg den är), men frågade min BM idag och hon sa att min mage var hur fin som helst och såg helt normal ut. Det kan tydligen bero på vart bebisen ligger hur magen upplevs. Så jag tror inte det är någon fara för dig, men är du orolig så fråga din BM för säkerhets skull :)
  • nenne31

Min mage började sjunka för ca 2 veckor sedan jag va då i vecka 24.
    Många såg det och påpekade det och jag själv har märkt det.
    Nu har jag prematura sd och åkt in o ut på förlossningen.
    E redan öppen 1,5 cm och bebisen ligger långt ner med huvudet.
    Detta e min fjärde grav och jag har haft problem med alla med prematura sd men ändå lyckats gå tiden ut.
    Däremot har magen aldrig varit så långt ner som nu och jag har aldrig varit öppen 1,5 cm i v 25 som jag va då det mättes.

• 3längtan

Mitt första barn fixerade sig redan omkring v. 32-33. Föddes i v 39. Andra barnet var också fixerad tidigt. Ca v. 34. Föddes på bf. Så förlossningen behöver inte vara på g för att barnen fixerar sig tidigt.

Svar på tråden Kan magen "sjunka" redan i vecka 31?