• christinanieminen

två veckor gammal och äter som en häst

Våran son är nu 2 veckor gammal och äter ca 150 ml ersättning med 2-3 timmars mellan rum på dagen och mellan 3-5 timmar i mellan på natten!!
    Har försökt ge honom mindre men då är han bara gnällig och vill ha mer mat har försökt ge nappen men han spottar bara ut den då och jag få snällt blanda iordning mer mat åt honom.. 

Han får bara ersättning och så bröst mjölk på flaska...

Han har reda i dag ätit 450ml ersättning totalt  sedan kl 3 i morse.. Han har ätit detta uppdelat på 5 tillfällen och kommer snart vilja ha mer mat igen då det nu är ca 2,5 timmar sedan han år senast.. sen så kommer han väl äta engång till kan jag gissa och då kommer han att ha ätit ca 1050 ml totalt på ett dygn..  tycker detta låter otroligt mycket!

Men anser oxå att han ska äta så mycket han vill och när han är hungrig..

Jag var oxå ett matvrak när jag var lite åt hur mycket som helst tydligen och jag har ju inte mått dåligt av det.,,

Han väger nu 4120g. Han var när han föddes 53 cm lång..

Någon mer som har eller haft barn som äter massor?

• Svar på tråden två veckor gammal och äter som en häst
  • Lovisblomman

Ja för mig att min dotter åt som en häst när hon var 2-4 v. Ofta o mkt. Fick enbart ersättning. Hörde från en bekant då att det var väldigt vanligt:)

• christinanieminen

Jag har för mig att jag läst någonstans att många barn äter mer en period mellan 2-4 veckor pga att dom utvecklas så mycket då.. Så kanske är så det är för min son oxå.. 

• Oscarsmamma84

Min son har hela tiden ätit med 2.5-3 timmars mellanrum. Han äter inte så mycket åt gången 150 ml o han e 3,5 månad.

• honeydew

Och min tjej äter mindre mängd men ofta. Kanske 75-80 ml varje 1.5-2 h dagtid, kan även ta en amningsslurk ett par ggr däremellan också. Men det blir ju ca 150 ml var 3-4 h. På natten kan det gå lite längre tid emellan, tack och lov. Så ja, tycker det låter helt normalt, eller iaf som vi också har det När man har hunnit gå till BVC och vägt ett par ggr så ser man ju även att barnet förljer sin kurva eller ej. Ditt barn kanske behöver mycket mat?

Svar på tråden två veckor gammal och äter som en häst