Soc kommer kanske kräva LVU
Hej! Jag behöver hjälp. Efter att jag födde min dotter (ca 13 månader sedan) fick jag en ganska kraftig depression. Det tillsammans med att jag har svårt att hålla inne med mitt dåliga självförtroende har jag pratat ner mig själv inför bvc (av typen "jag är en sån dålig mamma eftersom jag är osäker på vad min dotter vill, jag är så värdelös, jag är trött, mår dåligt, osv" vilket ledde till en soc anmälan. Jag fick ganska omgående hjälp av bup och en psykolog. Vid mötet med soc möter vi (jag och min man) två bra kvinnor och vi berättar vad som sagts och min man förklarar att jag visst är en bra mamma men att jag har dåligt självförtroende, för höga krav. Utredningen läggs ner men jag får ändå fortsätta att träffa bup och psykolog.
Det är bara det att för ca två veckor sedan blev jag väldigt upprörd hos psykologen och min destruktiva sida tog över och jag sa att jag tycker att jag är värdelös och sämst när det kommer till dottern och att jag känner att jag sitter i fängelse. Detta ledde till att hon skrev en anmälan till soc. Vid mötet med soc blir min man ignorerad trots hans försök att förklara att jag visst är en bra mamma, vilket jag alltid varit och att anledningen till att jag mår dåligt är mitt dåliga självförtroende och mina höga krav. Soc avslutar mötet med att vi ska förbereda oss för att dottern bör bo i familjehem.
Jag vill inte det! Hon ska bo hos mig och min man. Jag må tycka att jag är värdelös på insidan men jag tar hand om henne. Alla jag träffat säger att jag är en bra mamma och tycker att jag borde få hjälp med att jobba på självförtroendet i stället för att dottern ska flytta, tycker inte att min psykolog hjälper mig med det. Vad ska jag göra? :( Är helt knäckt. Om de tar henne ifrån mig ... då kommer jag inte kunna leva med mig själv.
Vad ska jag göra?! HJÄLP MIG!