• livsmonstret

10 måsten i din garderob

Jag är en tjej som klär mig väldigt tryggt och säkert. Ett par jeans, en t-shirt eller ett linne samt en luvtröja över. Jag går nästan alltid i ett par sneakers. Detta var min tonårsstil och har inte vågat ändra den sen dess. Jag har problem med att ändra på mitt utseende på grund av att bekanta påpekar och ler på ett för mig otrevligt sätt för minsta lilla ändring.

Jag är nu 25 år gammal och tänkte då att det nu får vara nog med min osäkra personlighet när det gäller mitt yttre! Jag VILL klä mig kvinnligare och snyggare. Jag är en kvinna med väldigt snygg kropp, som jag borde och vill visa upp.

Vad är dina 10 "måsten" plagg i din garderob? Vad borde jag tänka på som "nybörjare" när det gäller mode? Jag är student, så kläderna kan inte vara för dyra i dagsläget. Jag är 166 cm lång och väger 53-54 kg.

Skicka gärna med länkar på exempel och tips på var man kan hitta just dina favoriter! :)

• Svar på tråden 10 måsten i din garderob
  • TeresB

Zara har helt ok budget alt. Bor du i Sthlm el Gbg finns lager 157 om man vill fynda Acne, whyred mm. Tror det bästa är att våga prova det oväntade.

• livsmonstret

Tack för era tips! :) Bumpar lite i tråden för att se om det är någon som vet vart jag kan hitta stövlarna jag pratade om i inlägg #22? Har letat som en galning känns det som, men kan inte hitta dem. Börjar undra om jag bara har drömt om dem? ;)

Jag har funderat lite på att börja lugnt med stilförändringen. Att börja med att köpa en snygg sjal/scarf (vad är skillnaden?). Jag tror jag börjar med att köpa lite från HM, för att inte riskera att köpa något dyrt och sen komma på att jag inte mår bra i kläderna. Sen när jag börjar hitta min stil går jag över till mer kvalitetskläder som kanske kostar några kronor mer ;)