• Frau Farbissina

Tyst bröstpump?

Börjar jobba snart och vill kunna pumpa på lunchrasten för att hålla en hyfsad mjölkproduktion. Är det någon som kan rekommendera en tyst elektrisk pump? Läste nånstans att Medela Swing ska vara väldigt diskret. Nån som kan intyga? Har Medela Freestyle dubbelpump men den låter verkligen. Det vore inte så käckt om chefen gick utanför skitan och hörde den där brötiga apparaten... Tack på förhand.

Really?
  • Svar på tråden Tyst bröstpump?
  • Frau Farbissina

Ingen som kan tipsa om en tyst bröstpump? Den behöver inte vara elektrisk bara den pumpar effektivt och snabbt.

Really?
  • Sote

Jag gillar Avents handpump, tyst och bekväm att använda. Har aldrig tyckt om elektriska pumpar.

• Anna74a

Medela handpump tyckte jag var bra, mer effektiv än den elektriska de hade på sjukhuset tom.

• castafiore

Jag säger medela symphomy. Den är bra på allt.

• castafiore
    castafiore skrev 2013-09-23 08:03:50 följande:
    Jag säger medela symphomy. Den är bra på allt.
    Symphony.
  • Sthlmtjej24

Rent juridiskt har man dock rätt att sköta amning på arbetstid, så du får pumpa utan att nån ska anmärka på det.

• Frau Farbissina
    Sthlmtjej24 skrev 2013-09-23 09:51:00 följande:
    Rent juridiskt har man dock rätt att sköta amning på arbetstid, så du får pumpa utan att nån ska anmärka på det.
    Tack jag vet. Glad Det är bara det att jag tycker att det är pinsamt. Hör de det dessutom så råder det ingen tvekan om att jag håller på med brösten. Är lite pryd av mig. Skäms
    Really?
  • Frau Farbissina
    Sote skrev 2013-09-23 03:15:29 följande:
    Jag gillar Avents handpump, tyst och bekväm att använda. Har aldrig tyckt om elektriska pumpar.
    Den har jag hört talas om tidigare. Ska kika på den. Tack. Glad
    Really?
  • Sthlmtjej24
    Frau Farbissina skrev 2013-09-23 15:32:19 följande:
    Tack jag vet. Glad Det är bara det att jag tycker att det är pinsamt. Hör de det dessutom så råder det ingen tvekan om att jag håller på med brösten. Är lite pryd av mig. Skäms
    Ah ok! Jag jobbar kvinnodominerat, så jag pumpar fritt! Tror att man skapar viss respekt hos ev manliga kollegor för sin simultankapacitet!
  • Frau Farbissina
    Sthlmtjej24 skrev 2013-09-23 17:59:55 följande:
    Ah ok! Jag jobbar kvinnodominerat, så jag pumpar fritt! Tror att man skapar viss respekt hos ev manliga kollegor för sin simultankapacitet!
    Vi är hälften kvinnor och hälften män. Just att herrarna skulle höra känns lite sådär... Skäms
    Really?
  • malzac
    Frau Farbissina skrev 2013-09-23 15:32:19 följande:
    Tack jag vet. Det är bara det att jag tycker att det är pinsamt. Hör de det dessutom så råder det ingen tvekan om att jag håller på med brösten. Är lite pryd av mig.

Heh, jag har inga problem med att amma offentligt, men när det gäller pumpning så tycker jag också att det är pinsamt. Konstigt det där. Jag satt vägg-i-vägg med (manlige) chefen och satt med Medela Swingen i knäet så att det inte skulle höras. Det gjorde det ändå. Handpumpar är ju långt tystare än någon av de elektriska jag testat.

Men måste du verkligen pumpa på toa? Tråkigt!
  • Frau Farbissina
    malzac skrev 2013-09-23 22:07:37 följande:

Heh, jag har inga problem med att amma offentligt, men när det gäller pumpning så tycker jag också att det är pinsamt. Konstigt det där. Jag satt vägg-i-vägg med (manlige) chefen och satt med Medela Swingen i knäet så att det inte skulle höras. Det gjorde det ändå. Handpumpar är ju långt tystare än någon av de elektriska jag testat.

Men måste du verkligen pumpa på toa? Tråkigt!
    Nej, det måste jag inte men jobbar på ett ställe där folk springer fram och tillbaks.
    Tänker inte ge dom nån peepshow inte.
    Really?
Svar på tråden Tyst bröstpump?