Misslyckats med 5:e ivf- försöket
Första gången jag skriver här, har dock läst många många inlägg under flera år.
Har försökt få barn sen jag var 32, funkade inte. Vi ställde oss i ivf-kö. Det året dog min mamma, min sambo lämnade mig och jag blev singel.
Träffade mannen i mitt liv rätt sent i livet och har nu försökt få barn i snart 3 år med honom. Vår första ivf började när jag var 39. Efter medicinering upptäcktes en polyp i livmodern som måste opereras bort, 3 månaders väntan på operation och efter det, en stängd klinik i 8 veckor över sommaren. Gjorde första "riktiga" ivf-en förra hösten.
Misslyckad. Inga ägg gick att frysa.
Startade om direkt, blev inseminerad med 2 ägg (icsi)- inga ägg gick att frysa. Misslyckades.
Gjorde "långa" programmet, gjorde icsi, fick tillbaka 2 ägg- inga gick att frysa. Misslyckades.
Startade om direkt med långa programmet, fick tillbaka 2 ägg innan sommaren. Misslyckades.
8 veckors stängd klinik igen, vi tog en paus under sommaren och startade om under semestern med långa programmet. Fick tillbaka 1 ägg. Misslyckades igår när mensen kom.
Det här håller på att driva mig galen. 5 misslyckade försök, inte ett plus på stickan så långt ögat når. Kliniken säger att mina ägg ser "fina ut" men varför fungerar det inte?!
Gråter och gråter och känner mig totalt misslyckad som kvinna och flickvän. Samtidigt poppar det ut barn till höger och vänster ur vänner som är äldre än mig.
Frågan är: när ska man ge upp? Finns det nån som lyckats efter många försök och som är i 40-årsåldern?
Den sorgen man bär i hjärtat är så svår, det är så kämpigt att göra ivf. Det är ingen lätt resa.
Kände att jag behövde skriva av mig och prata med fler i samma situation.
Om ni finns. Jag hoppas det. <3