• Lansma

Pergotime och tusen tankar

Är ny här men kan berätta lite kort om mig: försökt skaffa barn tillsammans med min kärlek aktivt i 2 år - men utan skydd i 3. Har en mycket lindrig form av PCO, får "mens" men ingen ordentlig ägglossning (kanske någon gång pe år men mina äggblåsor utvecklas inte och släpper inte heller)

Började min 2a kur pergotime denna cykeln, första kuren tog jag för 2 år sedan men var då inte påläst och hade otur med gynekolog! Nu går jag privat & är bra mycket mer påläst så detta är vårt "riktiga" försök med pergotime.
    Idag är jag på cd17 , var på VUL cd 14 och då konstaterades två äggblåsor på 11 respektive 12 (vad de nu mäts i- micromilimeter?)
    Slemhinnan vad 6 (?) tjock, lite för tunn men treskiktad vilket var bra!

Nervös och förväntansfull, dagarna går sakta och ingen glad gubbe på CB ÄL test än! Gyn. trodde att jag skulle ägglossa fast lite senare..

Finns det någon annan där ute som också går på nålar för tillfället och som vill dela tankar & frågor med varandra?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Pergotime och tusen tankar
  • LillaMiraklet

Lycka till med Pergotime kurerna hoppas att du får ett + med hjälp av det.
    Hur gammal är du?
    Jag har en lindrig form av PCOS själv eftersom jag som du får egen mens oftast men ingen egen ägglossning.
    Har för mig att när jag fick äta pergotime så vill jag minnas att jag fick stegring så sent som cd 19 och 21 någon gång med cb ägglossningstest.
    Har för mig att slemhinnan ska vara minst 7mm och treskiktat (trippelline) för att embryot ska kunna fästa.

• Lindulf

Hej :)
    Jag åt pergotime 2012. Jag har väl en lite mer komplicerad pcos eftersom jag inte har ngn mens alls..Vi gick också till en privatklinik och hade en jättebra läkare!
    Första gången hände inte mycket alls enligt vul, men det var som att hormonerna väcktes till liv  av tabletterna och gången efter hade jag växande blåsor!
    Då gjorde vi dock felet att gå efter cb-ägglossningstest. Jag hade glada gubbar hela tiden. Kom tillbaka till läkaren en månad senare, besviken, och berättade om mensen trots alla glada gubbar. Då sa han att har man pco ska man skita i ägglossningstesterna. Det är ngt som kan göra att hormonerna kan komma och gå under en cykel. Så man kan ha glada gubbar på helt fel dagar och inga gubbar när man ska ha dom.
    Gången efter fick läkaren säga på vilka dagar vi skulle "vara tillsammans" som han uttryckte det efter vad han såg på vul. Dag 16, 18 och 20 i cykeln. Vi gjorde som han sa och idag har vi en 2 månader gammal pergo-bebis :D 

• Majken33
    Lansma skrev 2013-09-22 15:38:29 följande:
    Är ny här men kan berätta lite kort om mig: försökt skaffa barn tillsammans med min kärlek aktivt i 2 år - men utan skydd i 3. Har en mycket lindrig form av PCO, får "mens" men ingen ordentlig ägglossning (kanske någon gång pe år men mina äggblåsor utvecklas inte och släpper inte heller)

Började min 2a kur pergotime denna cykeln, första kuren tog jag för 2 år sedan men var då inte påläst och hade otur med gynekolog! Nu går jag privat & är bra mycket mer påläst så detta är vårt "riktiga" försök med pergotime.
    Idag är jag på cd17 , var på VUL cd 14 och då konstaterades två äggblåsor på 11 respektive 12 (vad de nu mäts i- micromilimeter?)
    Slemhinnan vad 6 (?) tjock, lite för tunn men treskiktad vilket var bra!

Nervös och förväntansfull, dagarna går sakta och ingen glad gubbe på CB ÄL test än! Gyn. trodde att jag skulle ägglossa fast lite senare..

Finns det någon annan där ute som också går på nålar för tillfället och som vill dela tankar & frågor med varandra?

Tack på förhand.
    Hej, hittade den här tråden och undrar hur det gått för dig? 
  • Lansma
    LillaMiraklet skrev 2013-10-03 13:15:04 följande:
    Lycka till med Pergotime kurerna hoppas att du får ett + med hjälp av det.
    Hur gammal är du?
    Jag har en lindrig form av PCOS själv eftersom jag som du får egen mens oftast men ingen egen ägglossning.
    Har för mig att när jag fick äta pergotime så vill jag minnas att jag fick stegring så sent som cd 19 och 21 någon gång med cb ägglossningstest.
    Har för mig att slemhinnan ska vara minst 7mm och treskiktat (trippelline) för att embryot ska kunna fästa.
    Svarar sent - tog en paus ifrån FL då mensen kom men nu kör vi nya tag!
    Jag är 22,sambo & jobbar (  försvarar mig innan någon gör påhopp ang. min ålderFlört )

Jag beställde cb:s nya ägglossningstest i måndags och igår kom dem , fick glad gubbe (hög fertillitet) direkt och vi hade sex. dock var det cd 25 igår... känns väldigt sent!

Men du lyckades med pergo då ? :)
  • Lansma

Majken33 skrev 2013-11-02 20:44:26 följande:
    Hej, hittade den här tråden och undrar hur det gått för dig? 

Hej! Mensen kom på dag 44 & nu kör vi nya tag , dock utan pergotime denna månaden :) Försöker ni också?
  • Majken33
    Lansma skrev 2013-11-13 13:43:37 följande:

Hej! Mensen kom på dag 44 & nu kör vi nya tag , dock utan pergotime denna månaden :) Försöker ni också?
    Ok! Ja, jag börjar inse att det inte är så enkelt att det funkar på första försöket utan kan ta ett tag. Även om vi nyligen hamnat i den här karusellen upplever jag redan att man väntar, längtar och hoppas så man blir alldeles knäpp. 

Jo, jag har PCO light också och har just fått Pergotime utskrivet. Väntar och ser om jag får nån mens den här månaden - verkar inte haft någon ägglossning och jag är på dag 23. Sen ska jag testa Pergotime för första gången.  
  • Lansma
    Majken33 skrev 2013-11-13 19:00:43 följande:
    Ok! Ja, jag börjar inse att det inte är så enkelt att det funkar på första försöket utan kan ta ett tag. Även om vi nyligen hamnat i den här karusellen upplever jag redan att man väntar, längtar och hoppas så man blir alldeles knäpp. 

Jo, jag har PCO light också och har just fått Pergotime utskrivet. Väntar och ser om jag får nån mens den här månaden - verkar inte haft någon ägglossning och jag är på dag 23. Sen ska jag testa Pergotime för första gången.  
    Nej det tar sin tid för vissa (inklusive mig) men det är jobbigt att pendla mellan hopp och förtvivlan...
    Håller tummarna för dig & önskar dig all lycka!! Hjärta
Svar på tråden Pergotime och tusen tankar