• JGBM

Är tvåfärgat hår ute?

Som frågan lyder, är det ute nu för tiden att vara mörk med blont överhår, eller blond med mörkt underhår, för all del...? Fjortis kanske? Så förbannat trött på mitt hår och känner att jag vill göra nåt drastiskt med mitt axellånga strip. 34 år ung och var typ light- punk en gång i tiden men har dålig trendkoll idag. Förslag?

• Svar på tråden Är tvåfärgat hår ute?
  • Mammat3

Jag har blont hår med en mörkare nyans i underhåret. Visst det kanske är ute men vem bryr sig ;)

• Burberry

Trashigt är alltid ute..

• JGBM

Aj då. Vad är inne då? Som inte är tråkigt? Kort, page, vad?

• JGBM

Lika trachigt utan fejkhår, fejtuttar, fejkläppar och tatueringar? Alltså, jag var lite galen för 15 år sen och vill göra nåt kul med håret. Idag är jag akademiker och tristaste utseendet som är möjligt. Och ingen koll uppenbarligen.. Suck...

• Trailer trash TT

Jag gjorde en sidecut i våras som jag fortfarande har. Bryr mig inte om vad andra tycker och har aldrig gjort

I won't apologize for being different.
  • Laylay

Nej det är inte ute, beror på hur du gör det. Jag har mörk brunt hår med mörkröda större slingor i på vissa ställen. Alla älskar det. Men gör du tex. ljust hår med mörkt underhår eller tvärt om, det är ute. Men att ha slingor i håret kommer alltid vara inne. beror på hur du gör det. Gå till frisör :).. I höst är det väl längre hår. Vågigt. Och färgerna är. blont, mellan blont eller rött. Va jag läste senast men sånt ändras ju jämt :)..

• Flisan79

Gå till en bra frisör och fråga. Var noga med att det ska passa ditt ansikte också.

Tvåfärgat är dock väldigt...passé (om det nu någonsin var "inne")

• JGBM

Tack allihopa. Jag har försökt uppmuntra min frisör till att göra i princip vad som helst när det gäller både färg och längd, men det blir liksom ungefär samma varje gång ändå. Bara nyansskillnader och ingen riktig MAKEOVER.
    Får kanske byta frisör, men hon är så gullig.... 

• Laylay

Gå till något modernare ställe :). De har oftast de senaste, har du Trudes frisörer i närheten rekommenderar jag dessa. De utbildar sig ofta inom det nya allafall där jag bor :)..

• tooschoolforcool

Men 30 års åldern är ju det nya fjortis, så det går ju utmärkt. Gammal eller för gammal för nåt blir man inte numera förrns långt upp i 60-70 års åldern.

Svar på tråden Är tvåfärgat hår ute?