Min vuxen son driver mig till vansinne
Har en son som är 20 år, jag tror att jag håller på att bli galen. Han är arbetslös och har 0kr i inkomst. Han har en flickvän sen 2 år tillbaks som mer eller mindre bor hos oss (som oxå är arbetslös). Vi har pratat med hennes föräldrar och sagt vid ett antal gr att vi verkligen inte har råd att försörja deras dotter.... men får bara till svar att de har själva dåligt ekonomiskt och kan inte hjälpa till ekonomiskt. Vi går nu på knäna och vet varken ut eller in.
Jag och min sambo jobbar hela dagarna och kommer hem till ett hem som ser ut som upp och ner vända världen. De kan varit i köket och stökat ner.... allt ligger framme och skitat ner över allt.... ostkanterna ligger kvar, mjölk, smör allt är fortfarande frammeom något har spillts är det inte upp torkat.... disken har de kvar på rummet... vilket innebär att vi inte längre har några bestik, glas och tallrikar kvar i skåpet..... vårt hem har blivit en sunkig håla.... jag har pratat och pratat med dem men inget går in... lämna huset på morgonen och diskbänken är ren och fin och vi kommer hem till något som ser hemskt ut....
Vi bor i radhus och utanför oss håller han på mekar med bilar sina och kompisars.... de förstört asvalten utanför med olja och en massa spill.... det ser förhemskt ut :( De röker och även kompisarna kastar fimparna vart de än står... har tjatat och tjatat en miljon gånger minst att vi inte vill ha det så här....
Vad ska vi göra????
Vi har väl försörjningsplikt tills han blir 21 år??