• Anonym (medberoende)

Min sambo-alkoholist

Min sambo förstör familjen vi träffades för ca 3 årsedan då talade han om att han älskade öl, so what det gör jag med tänkte jag. Med tiden och framför allt sista tiden har det gått upp för mig att vi nog såg liiiite annorlunda på de orden. Jag tycker om öl men jag dricker absolut INTE varje dag eller ens varje helg säg att jag dricker 5 st 33cl öl /mån och då är det i överkant. Min sambo dricker MINST 6 ½ liters folköl om dagen ibland fler !!!!!!VARJE dag. Min 6 åring som jag hade med mig in i förhållandet mår piss jag har bett socialtjänsten om hjälp och det har jag fått. Jag är öppenhjärtlig mot min kontakt och berättar om mannens missbruk jag når nämligen inte min man han bara skriker skäller och hotar mig om jag säger något. Jag är helt slut psykiskt nu orkar inte vakta barnen längre. Sambons missbruk accelererade när jag började jobba efter mammaledighet i våras. Idag kläcker kontakten ur sig att ha snart måste anmäla att mitt barn far illa.snacka om wake up!!!!! Jag har iofs under ett par månader fattat att det måste ta slut antingen får sambon hjälp eller är förhållander over and out.

Var bara tvungen att skriva av mig lite bolla med mig. Någon annan i min situation. MÅR SÅ PASS DÅLIGT ATT MIN SOCKONTAKT IGENTLIGEN VILLE TA MIG HÄRIFRÅN IDAG! 

• Svar på tråden Min sambo-alkoholist
  • Anonym (??)

Men VARFÖR har du väntat så länge med att ta ditt barn ifrån ett sånt destruktiv vardag???

Stick IDAG! 

• Anonym (...)

Jag har levt som du i 7 år även jag hade ett barn med mig in i förhållandet och sedan gifte vi oss och fick 3 gemensamma barn. Jag har gråtit jag har skrikigt jag har igonerat mm men alltod var det mitt fel att han drack han draxk för att jag hade varit jobbig,sur inte hemma ja anledningarna kan göras långa. Tillslut fick jag nog och hade berarbetat mig själv att jag var berädd att lämna så jag sa en dag att nu lämnar jag dig för jag vill varken utsätta mig själv eller barnen för det livet vi hade. Då vaknade han och har nu varit nykter i 2,5 år han valde alltså tillslut mig och familjen före spritenf

• Anonym (medberoende)

Ja jag tänker ställa det ultimatumet till min sambo nu i helgen...det är ölen eller vi........så är det bara jag SKA vara STARK för mina älskade BARN´s skull.

• Anonym (say what)
    Anonym (medberoende) skrev 2013-09-13 12:11:44 följande:
    Ja jag tänker ställa det ultimatumet till min sambo nu i helgen...det är ölen eller vi........så är det bara jag SKA vara STARK för mina älskade BARN´s skull.
    Vaddå ultimatium? Ditt stackars barn har levt med detta i 3 år, hur länge till ska barnet behöva lida innan DU vaknar upp och drar!? Inga fler ultimatum, stick idag för ditt barns skull! Detta räknas som psykisk misshandel och det är vad du utsätter ditt barn för.
  • Anonym (--)

DU väljer ju att stanna kvar?? Ditt barn är ditt ansvar.

och det låter inte direkt som om han är alkoholist..

Varför kan du inte ta dig därifrån på egen hand??   

Har du sökt bostad? Arbetar du? 

• Anonym (medberoende)

Mit barn befinner sig hos sin far denna helgen så om jag väntar till i morgon eller drar idag spelar knappast någon roll. Även jag behöver känslomässigt förbereda mig jag råkar nämligen älska min sambo den sambon som finns bakom den här fulle mannen. DOCK är jag i första hand MAMMA och barnet/barnen har första prioritet.

• Anonym (--)
    Anonym (medberoende) skrev 2013-09-13 12:24:03 följande:
    Mit barn befinner sig hos sin far denna helgen så om jag väntar till i morgon eller drar idag spelar knappast någon roll. Även jag behöver känslomässigt förbereda mig jag råkar nämligen älska min sambo den sambon som finns bakom den här fulle mannen. DOCK är jag i första hand MAMMA och barnet/barnen har första prioritet.

Men du har väntat flera år?
  • Anonym (medberoende)

han har börjat dricka varje dag de senaste tre-fyra månaderna. Ja han dricker minst 6 folköl om dagen men han blir påverkad av dessa de flesta dagar häver han i sig 8-10 folköl. Han fick även en platta starköl alltså 24 ½liters starköl en onsdag av en kille som tack för hjälpen min sambo hade gett honom innom 1½ dygn var dessa slut.

• Förkunnaren
    Anonym (medberoende) skrev 2013-09-13 14:51:34 följande:
    han har börjat dricka varje dag de senaste tre-fyra månaderna. Ja han dricker minst 6 folköl om dagen men han blir påverkad av dessa de flesta dagar häver han i sig 8-10 folköl. Han fick även en platta starköl alltså 24 ½liters starköl en onsdag av en kille som tack för hjälpen min sambo hade gett honom innom 1½ dygn var dessa slut.

Alltså så här: 6 folköl kan jag också dricka - utan att bli nämnvärt påverkad överhuvudtaget; det kan inte ligga till så att han smygdricker annat och bara dricker dessa folköl inför dig och att det är därför han blir påverkad? Jag är kvinna, väger 59 kilo och blir alltså inte ett dugg full eller knappt ens påverkad av 6 folköl, jag blir mest kissnödig och tjock.
  • Anonym (...)

Ställ inte det ultimatumet förren du ör säker på att du kan göra verklighet av det så det inye bara blir tomma hot.

• Italy07
    Förkunnaren skrev 2013-09-13 13:15:18 följande:
    6 folköl? Alltså 3,5 %...?
    Alltså, det är inte procenten som ska ifrågasättas tycker jag. Här är det mängden och huruvida denne blir påverkad eller inte. Min pappa sitter också och dricker folköl varje helg och han blir klart påverkad utav två. Då ser vi att han druckit och sedan fortsätter han ju att dricka upp till 6-8 stycken. Det kallar jag alkoholproblem.....
  • KaIi

Jag skulle bli full som fan av sex folk. Dessutom måste det kosta en massa pengar. Ts- gör en plan, om du vill dra, kan du bo någonstans tillfälligt? Vad är din sambos argument för att hinka i sig en massa bärs förutom att det är "gott"?

Ophelia 20081025 Livia 20100516 Willow 20121231 Pytte BF 20140713
  • Anonym (vet)

Lämna honom...han kommer inte ändra sej...vet för ja hade samma sorts förhållande förut o när han va full en kväll o slog till mej så drog ja...ett slag o ja drog...barnen måste komma först!!!

• MAN78

Låter märkligt om han blir så apfull på sex burkar folk. Är nog mer som du inte ser. Blir han förresten inte fet av att dricka alla dessa öl?

• Förkunnaren
    MAN78 skrev 2013-12-02 21:52:31 följande:
    Låter märkligt om han blir så apfull på sex burkar folk. Är nog mer som du inte ser. Blir han förresten inte fet av att dricka alla des
    Asså då måste han ha något fel på förbränningen av något slag, eller så smygdricker han betydligt starkare dricka än folkis... alkisar gör ofta så och så blir man förvånad över att de blir fulla på det där glaset vin till maten när man inte vet att de egentligen har grundat med den halva vodka de förvarar ute i förrådet...
  • Förkunnaren
    Italy07 skrev 2013-11-28 10:55:30 följande:
    Alltså, det är inte procenten som ska ifrågasättas tycker jag. Här är det mängden och huruvida denne blir påverkad eller inte. Min pappa sitter också och dricker folköl varje helg och han blir klart påverkad utav två. Då ser vi att han druckit och sedan fortsätter han ju att dricka upp till 6-8 stycken. Det kallar jag alkoholproblem.....

Sorry svaret var menat till detta
Svar på tråden Min sambo-alkoholist