• missnikita

Asien med barn?!

Hej!

Vi ska åka på en 3 månaders resa med vår son som kommer vara 10 månader när vi åker och 13 månader när vi kommer hem.
    Vi börjar vår resa med 1 vecka i Hong Kong. Nu får man tydligen inte längre föra in ersättning och välling i landet. Hur ska man göra??? Någon som vet hur utbudet på barnmat ser ut i Hong Kong? kan man köpa välling eller ersättning där? och vågar man göra det?

Sedan ska vi vara i Malaysia i 2 1/2 vecka (Penang och Kuala Lumpur) Utbudet på barnmat, blöjor där??

Och till sist 2 månader i Thailand. Där antar jag att det finns lite bättre barnmat och blöjor. Eller?

Tacksam för svar!! 

• Svar på tråden Asien med barn?!
  • Masken84

I mailysia såg jag blöjor i större supermarket och på vissa apotek. Dock hade jag inga barn på den tiden så kollade inte så noga. Men eftersom de oxå har barn där så är det väl bara att fråga. Sen ersättning borde ni väl kunna ta med något mål i väskan ni kommer inte direkt från ett högriskland! Och nestlè finns även utomlands!

• Dixie

I Thailand finns Heinz barnmatsburkar, men de är mest puré, till ett så "stort" barn hade jag skippat barnmat och låtit honom äta vanlig mat.

• Kina79

I Hong kong finns allt!
    Finns bl.a. Affärer som heter city super, där hittar ni allt amerikanskt, importerat.

Köp med er från hong kong så har ni till resten av resan.
    I Thailand är det sötad ersättning o bara enklare puréer.

• Billabong

Välling finns inte i länderna ni ska åka till, däremot NAN ersättning finns nog så gott som överallt. Blöjor fínns men på vissa håll kan det vara svårt att hitta för större barnarumpor.
    Tror inte barnmaten är bättre i Thailand än i Hong Kong och Malaysia, utan det lär vara lika bra överallt. Inte som hemma så klart, men bra ändå.
    Trevlig resa!  

• Designual

Intressant fråga.. Visste inte om det :/ vi åker Bangkok, ao nang, koh lipe, langkawi, Singapore, bali, kuala lampor , London, Stockholm i början på 2014. Resfeber :) längtar!

• missnikita

Tack för bra svar!
    Ni som handlat barnmat i hong kong, vilket år var det? Tänkte att det kanske har ändrats sen reglerna om att föra in och ut mjölkpulver i landet.

Vår son äter ersättning hela nätterna...skulle ju helst vilja sluta med det nu eftersom han inte behöver äta på nätterna mer egentligen. Men vi åker om 5 veckor så liiite stressad angående det där. Det skulle ju därför kännas lite tryggare om vi visste att det fanns ersättning att köpa 

• Kina79

Mina vänner här som har små barn köper ersättning i Hong Kong.
    Vi bor i Kina, i Shenzhen, 45 minuters båtväg fr Hong Kong.

Svar på tråden Asien med barn?!