• Svar på tråden Lista på länder med lyckligast befolkning
  • giftfri
    traveler skrev 2013-09-10 13:30:23 följande:
    Danmark Norge Schweiz Nederländerna Sverige Canada Finland Österrike Island Australien

Håller ni med? Varför skrivs det ut så mycket lyckopiller i Sverige om vi ligger bland topp tio?

Källa: edition.cnn.com/2013/09/09/business/earth-ins... 

Nja.., ska vi tro FL å övrig svensk media, så kommer inte Sverige med på nån lycklista alls, däremot skulle svenskarna ligga i topp på hämd, avundsjuke å gnäll listorna..

Lyckligast är garanterat de som aldrig fått frågorna, d.v.s de få kvarvarande naturfolken vi ännu inte förstört levnadsvillkoren för.. 
    Inget arbete kan ersätt den tillfredställelse som ett liv i lättja ger.
  • giftfri
    Tonårsmamman1 skrev 2013-09-10 13:43:31 följande:
    Vi kanske är lyckliga just för att det skrivs ut lyckopiller Glad

Till en del är det förstås svaret.., skulle vara intressant å se vilka frågorna var.., är helt säker på att många frågor skulle jag inte ens tycka är intressanta nog att besvara i sammanhanget.
    Å vilket urval av människor det handlar om är förstås åxå relevant.. 
  • traveler
    Tonårsmamman1 skrev 2013-09-10 13:43:31 följande:
    Vi kanske är lyckliga just för att det skrivs ut lyckopiller Glad

Ja precis men en märklig grej är att det sägs ju att pengar inte gör en speciellt lycklig. Ungefär var fjärde person i Norge är miljonär och de ligger som nummer två på listan. Hur går det ihop?
  • giftfri
    traveler skrev 2013-09-10 13:53:08 följande:

Ja precis men en märklig grej är att det sägs ju att pengar inte gör en speciellt lycklig. Ungefär var fjärde person i Norge är miljonär och de ligger som nummer två på listan. Hur går det ihop?

Dom olyckliga bor för långt från svenska gränsen, å kan inte handla porr, bensin, sprit å tobak lika billigt som sina mer lyckligt lottade vid svenska gränsen boende landsmän..
  • Tonårsmamman1
    traveler skrev 2013-09-10 13:53:08 följande:

Många kanske blandar ihop lycka med andra känslor. Skulle jag vinna en masa pengar skulle jag inte bli lycklig, men däremot jätteglad, och jag skulle känna en stor trygghet inför framtiden. Lycka för mig är när nära och kära får vara friska och ha det bra.
  • giftfri
    Tonårsmamman1 skrev 2013-09-10 14:02:34 följande:
    Många kanske blandar ihop lycka med andra känslor. Skulle jag vinna en masa pengar skulle jag inte bli lycklig, men däremot jätteglad, och jag skulle känna en stor trygghet inför framtiden. Lycka för mig är när nära och kära får vara friska och ha det bra.

Å just därför är en sån där undersökning mer eller mindre missvisande.
    Å för mig är pengar enbart en trygghet, en backup för att ta mig från den ena dan till den andra..

Lycka är att kunna göra det jag vill, å just nu är det slippa I-ländernas ickeproblem.
    Att kunna dra till U-land om nån vecka å sen bara ta dan som den kommer en tid.., åtminstone fram tills sommaren återvänder till Sverige..
Svar på tråden Lista på länder med lyckligast befolkning