• cristine99

Nyfödd pojke sökes till filminspelning

Hej!
    Jag heter Cristine Berglund och söker en nyfödd pojke till en kortfilm som spelas in den 17 Sep. Helst ska han inte vara född i skrivande stund då vi vill att han ska vara så nyfödd som möjligt.

Inspelningen sker i Stockholms området den 17 sep, ersättningen är 300 kronor och inspelningen tar inte mer än fem timmar.

Lillasyster Produktion producerar och SFI har gått in med ekonomiskt stöd. Filmen kommer visas på filmfestivaler och förmodligen på TV.
    Om ni är intresserade, ring 070 448 56 28
    Vänligen Cristine

• Svar på tråden Nyfödd pojke sökes till filminspelning
  • Numminen

Ibland väldigt svårt? Går det nånsin att se könet genom att titta på ansiktet på ett så litet barn?

viseversa skrev 2013-09-09 19:13:54 följande:
    haha tänkte detsamma. Bebis som bebis liksom. När dom är så små är det ibland väldigt svårt att se i ansiktet om det är en pojke eller flicka.

• viseversa
    Numminen skrev 2013-09-09 20:00:49 följande:
    Ibland väldigt svårt? Går det nånsin att se könet genom att titta på ansiktet på ett så litet barn?
    Japp jag har sett flera bebisar som man inte kan ta miste på att det är en pojke/flicka. När jag legat på bb har jag alltid kollat på andras bebisar(jag gillar bebisar ) och vissa barn har så tydliga maskulina drag(speciellt pojkar) att man inte kan ta miste faktiskt. Men ja många ser väldigt "okönade" ut om man inte vet vad det är för kön=) 
    Instagram...LOVALOVISA
  • Unis

Barnet kanske ska byta blöjor i en scen och då måste det synas att det är en pojke? *Gissning*

• Unis
    straw2008 skrev 2013-09-09 20:16:00 följande:
    300 kr ??? Ni skämtar va ??
    Ja det måste dom göra. Tror att ts glömde en nolla!
  • Loriyana
    Unis skrev 2013-09-09 20:23:56 följande:
    Ja det måste dom göra. Tror att ts glömde en nolla!

Jag är inte förvånad. Filmbranchen i Sverige har ont om pengar och många arbetar ideelt. Känner många som ställer upp som statister gratis.
  • Litet My

300 kr för att låna ut sin nyfödde 5 timmar att hanteras av främmande människor ( för att inte tala om smittorisken)???

• keron
    Litet My skrev 2013-09-09 20:48:44 följande:
    300 kr för att låna ut sin nyfödde 5 timmar att hanteras av främmande människor ( för att inte tala om smittorisken)???
    Exakt!
  • Juniana

Jag tycker att 300 kr låter väldigt litet för fem timmar. Tänk även på, att det är en nyförlöst mamma med svidande underliv, läckande bröst och svallande hormoner, som ska ge sig ut på detta. Fastän hon antagligen legat hemma i sängen med pojken. (Kan man ju inte veta i förväg hur man kommer att må.)

Dock håller jag inte med dom som tycker att det är konstigt att ni vill ha just en pojke, för jag har träffat många spädisar och kan ofta se vilket kön det är utan att titta under blöjan (dock inte alltid såklart). 

• Juniana
    Numminen skrev 2013-09-09 20:00:49 följande:

Ibland kan man faktiskt se det redan på ultraljudsbilderna, om det är en pojke med ultrapojkiga drag. Gissar att det är en sådan de vill ha.
  • Juniana
    Juniana skrev 2013-09-09 22:50:22 följande:
    Jag tycker att 300 kr låter väldigt litet för fem timmar. Tänk även på, att det är en nyförlöst mamma med svidande underliv, läckande bröst och svallande hormoner, som ska ge sig ut på detta. Fastän hon antagligen legat hemma i sängen med pojken. (Kan man ju inte veta i förväg hur man kommer att må.)

Dock håller jag inte med dom som tycker att det är konstigt att ni vill ha just en pojke, för jag har träffat många spädisar och kan ofta se vilket kön det är utan att titta under blöjan (dock inte alltid såklart). 

"fast hon antagligen HELLRE legat hemma i sängen..."
  • Diny

Fast alltså det kan ju vara så att de ska filma när han föds och att man ska se att det är en pojke. Är ju rätt vanligt i filmer:)

• Utropstecknet

Jag tror att förfrågan inte vänder sig till dem som är ute efter att tjäna en hacka utan till sådana som mer ser det som en kul grej. Någonting att visa barnet när det blir större.

• Snopp
    Diny skrev 2013-09-10 01:48:30 följande:
    Fast alltså det kan ju vara så att de ska filma när han föds och att man ska se att det är en pojke. Är ju rätt vanligt i filmer:)
    Och då ska man ju ungen vara nersmetad med en massa blod och avföring, och då blir det ju en massa merarbete att få den ren sen.
  • Juniana
    Utropstecknet skrev 2013-09-10 02:24:57 följande:
    Jag tror att förfrågan inte vänder sig till dem som är ute efter att tjäna en hacka utan till sådana som mer ser det som en kul grej. Någonting att visa barnet när det blir större.

Fast jag undrar om det finns någon människa som tänker/känner så JUST DÅ... När barnet blivit lite större, och man som mamma läkt och kommit in i fungerande rutiner, så hade det varit en annan sak...
  • cristine99

Hej Igen! 
    Vi har höjt gaget och sänkt arbetstimmarna efter att lyssnat på er feedback. Inspelningen kommer ta högst tre timmar, ni som föräldrar kommer helt få diktera hur ni vill ha det och vi anpassar oss efter er. En flicka går också bra!  

Svar på tråden Nyfödd pojke sökes till filminspelning