• vetvadjagvill

Jag fick domare varnad för partiskhet och vann över båad mina ex som stämde mig på vårdnad... fråga mig vad du vill :)

ja fråga vad ni vill om ni vill veta nåt   

• Svar på tråden Jag fick domare varnad för partiskhet och vann över båad mina ex som stämde mig på vårdnad... fråga mig vad du vill :)
  • Anonym (vad)

Vad i sak var det som fick henne/honom fälld? Hur bevisade du det? Vad gällde det? Nyfiken.
    Tycker också en domare tydligt tagit parti för pappan i ett pågående mål...:(

• vetvadjagvill
    Anonym (vad) skrev 2013-09-09 20:24:04 följande:
    Vad i sak var det som fick henne/honom fälld? Hur bevisade du det? Vad gällde det? Nyfiken.
    Tycker också en domare tydligt tagit parti för pappan i ett pågående mål...:(

jag behövde inte bevisa det, men jag visste från början att det var "fel" på domslutet.. det var så konstigt..  jag hade många emot mig om jag säger så.. förutom 2 vänner som höll med mig.

Efter mycket googlande hittade jag underlag på vad som var "fel" och tog kontakt med domstolen som hänvisade mig till JO.

Det gick att läsa i alla uttryck som domaren hade skrivit att han hade tagit ställning i fallet.
    Man pratar om olika saker av partiskhet.

den kan vara subjektiv och objektiv.

i domstolarna går man på att en dom ska vara objektiv opartisk, dvs det ska vara uppenbart för vem som helst som läser en dom att domaren inte tagit ställning.
    I mitt fall var det uppenbart att domaren talade väl om exet och nedlåtande om mig i varenda stycka kom detta fram.

OM du tycker att en domaren tagit parti för någon så kan du JOanmäla detta, skicka in domen med anmälan för att domaren agerat partiskt och  tagit ställning.     

Läs lite om subjekt och objektiv opartiskhet så du förstår skillnaden. :)   
  • vetvadjagvill
    DetÄrBaraLillaJag skrev 2013-09-10 13:30:04 följande:
    Var hittade du faktan? har googlat jätte mkt men hittar ingenting...

inte fakta..  "underlag" jag hittade ett jävsbeslut som satte ord på allt jag visste hade hänt men inte kunde ha ord för.

När jag läste det tvekade jag inte en sekund.. jag ringde upp den domare som skrivit det och fick tag på denna som hänvisade mig vidare till JO. 

inboxa vad du vill ha hjälp med.    
  • Anonym (?)

Kan du förklara vad du menar, för jag förstår inte riktigt vad problemet  är...

Om du vann över båda dina ex om vårdnaden, varför var det då så farligt att få en partisk domare?
    Var det att det faktiskt finns partiska domare, eller vad? 

Snälla förklara lite mer ingående så att jag förstår poängen med tråden...  

• Anonym (NyfikenBlå)

Var det inte så att TS vann på grund av partiskheten? Jag undrar var i processen anmälan gjordes till JO och om det var något som stod i domen eller bara något som sagts under förhandlingen?

• Anonym (Nyfiken)

Du sa att du fick fram vad domaren skrivit, hur fick du fram det?

• Gabiula

Hej
    Jag läser det och tycker att jag precis hamnat i den sitsen. Jag och min ex har gemensam vårdnad om vår son på 5 år. Jag har förlorat i kampen att vara boendeförälder pga jag har flyttat 4 mil ifrån min ex. Min pojke går där på dagis osv. Min ex har tillsammans 3 barn med 3 olika kvinnor och de 2 större har han inte tagit hand om alls. Nu helt plötsligt är han så bra pappa till tredje barnet att han kan vara boendeförälder. Jag fattar inte detta.
    Hjälp mig snälla. Jag träffar min pojke varanna helg. Under rättegången hade jag 3 olika vittne som vittnade vad pojken hade sagt till dem att pappa slår honom osv. Ingen av dem var tagen på allvar och jag var kallad som lögnerska osv. Jag är mycket orolig för pojkens skull. Ingen lyssnar på mig alls. Jag ringde polisen, soc, vi var hos FT utan nån framgång. Jag har knappt några informationer om pojken, vet inte hur han mår, kan inte prata med honom då ingen svarar i telefonen eller pojken är inte med honom då han kan inte prata nu. Vissa stunder pojken säger i telefon att han vill inte prata och hör man i luren att pappan dikterar för honom vad han skulle säga. Hjälp mig! Vad kan jag göra. Är det bestämt tid om man säger att domare var partiskhet eller inte? Jag vet inte hur ska jag gå vidare. Jag kan absolut inte acceptera såna omständigheter och att sonen bor hos pappa permanent och jag ska bara ha umgängesrätt.

SNÄLLA, HJÄLP!

• Anonym (tips)
    Gabiula skrev 2013-09-25 23:25:05 följande:
    Hej
    Jag läser det och tycker att jag precis hamnat i den sitsen. Jag och min ex har gemensam vårdnad om vår son på 5 år. Jag har förlorat i kampen att vara boendeförälder pga jag har flyttat 4 mil ifrån min ex. Min pojke går där på dagis osv. Min ex har tillsammans 3 barn med 3 olika kvinnor och de 2 större har han inte tagit hand om alls. Nu helt plötsligt är han så bra pappa till tredje barnet att han kan vara boendeförälder. Jag fattar inte detta.
    Hjälp mig snälla. Jag träffar min pojke varanna helg. Under rättegången hade jag 3 olika vittne som vittnade vad pojken hade sagt till dem att pappa slår honom osv. Ingen av dem var tagen på allvar och jag var kallad som lögnerska osv. Jag är mycket orolig för pojkens skull. Ingen lyssnar på mig alls. Jag ringde polisen, soc, vi var hos FT utan nån framgång. Jag har knappt några informationer om pojken, vet inte hur han mår, kan inte prata med honom då ingen svarar i telefonen eller pojken är inte med honom då han kan inte prata nu. Vissa stunder pojken säger i telefon att han vill inte prata och hör man i luren att pappan dikterar för honom vad han skulle säga. Hjälp mig! Vad kan jag göra. Är det bestämt tid om man säger att domare var partiskhet eller inte? Jag vet inte hur ska jag gå vidare. Jag kan absolut inte acceptera såna omständigheter och att sonen bor hos pappa permanent och jag ska bara ha umgängesrätt.

SNÄLLA, HJÄLP!
    Flytta tillbaks och stäm pappan för att få växelvis boende, eller hela boendet!
  • gudå

Hej jag är med om en väldigt kränkade sak jag är i en vårdnadstvisst så det vart muntlig förhandling och där beslutades att vi skulle till förmedling vilket lät bra men exet snackade bara massa skit om mig men vi gjorde upp så jag skulle få träffa min dotter som mitt ex hållt ifrån mig nästan ett år men hon avbrött förmedlingen av rent jävulskap och förmedlarn tycker att de ä  rena barnmisshandeln å hållla dottern ifrån mig pga skitsnack men de vart muntlig förhandling igen men exet sa då att jag är en fara för min dotter för å jävlas och min advokat har bevis för att jag inte är nån fara för min stackars dotter men  dommarn verka partisk så han bedömde att jag ska få träffa min dotter alla söndagar från 24 november till 27 januari bara 4 timmar med soc hemma som utreder om jag är en fara eller inte och den 27 januari ska vi på muntlig förhandling igen å se om mammans oro släppt lite grymt va arg man är att man kan få utsättas för de här och alla i min omgivning tycker är de helt sjukt jag har gått igenom tidigare vårdnadstvisst och utretts och där såg man att jag är en bra förälder nu bor jag med en tjej som har 2 barn en är 2år den andra är 6 år och så har jag min son som bor hos mig varannan vecka men min dotter ska jag bli utredd med fast jag inte är nån fara allt är så jävla sjukt hur man kan lyssna på skitsnack å så ska man straffas för det fyfaaaaan. snälla nån hjälp de får inte gå till så här.

• SupersurasunkSara
    Gabiula skrev 2013-09-25 23:25:05 följande:
    Hej

SNÄLLA, HJÄLP!
    Boendeföräldern har en stor skyldighet att meddela hur barnet mår om denne har ensam vårdnad, i annar fall har du lika stor rätt och skyldighet att själv tala med dagis etc.
  • Anonym (ledsen)

Ligger i samma sits. Jag har blivit anklagad för att vara farlig och det som utredarna på soc har skrivit är full med lögner och helt enkelt kränkande mot mig och tyvärr så går tingsrätten på deras papper och de är fulla med lögner. De säger åt mig att vara lugn också, men hur kan jag vara det när jag behandlas som kriminell. Jag vet att pappa inte klarar av att ta hand om henne. När vi hade den muntliga förberedande förhandlingen, så om man läste mellan raderna vad som sas (han hade inga egna ord utan upprepa bara vad soc och advokaten hade sagt) så vill han bara ha henne sovandes hos sig. Jag själv vill att hon ska gå på sveriges bästa autismskola, som ligger i min kommun och så tänker jag bara jobba halvtid, mer klarar jag inte, pga min egen diagnos. Men den gör ingenting mer än bara positivt i min dotters utveckling. Jag förstår vad läkarna säger, men det gör inte min dotters pappa. Hon har även blivit felbehandlad om läkare hos honom och han har missat 6 läkarbesök för vår dotter. Å de säger att han är en bra förälder, de vet de inget om, för han vill ju inte umgås med henne, han tänker bara på sin jävla bilar. Jag känner mig maktlös. Jag har skrivit arga brev och klagat på hur de har behandlat ärendet, då blir jag anklagad för farlig, när jag är arg för att mitt barn tagits ifrån mig pga lögner som folk spridit om mig, därför de inte tar reda på korrekta fakta innan de gör något.
    Har ikväll skrivit till IVO, JO och Länsstyrelsen och anmält de här utomstående konsulterna, för som de har gått på känns de som de vore mutade. Saker som de påstår jag har problem med, är vad pappan har, inte jag.

Imorrn ska jag åka ner i 3 timmar och umgås med min dotter med övervakning, det gör mig så arg och ledsen, att de har tillåtelse att behandla människor på det här sättet.

• vetvadjagvill

Anonym Ledsen - du får gärna inboxa mig.
    jag  har många tips till dig.

Kramar VVJV

Anonym (ledsen) skrev 2013-12-02 18:13:17 följande:
    Ligger i samma sits. Jag har blivit anklagad för att vara farlig och det som utredarna på soc har skrivit är full med lögner och helt enkelt kränkande mot mig och tyvärr så går tingsrätten på deras papper och de är fulla med lögner. De säger åt mig att vara lugn också, men hur kan jag vara det när jag behandlas som kriminell. Jag vet att pappa inte klarar av att ta hand om henne. När vi hade den muntliga förberedande förhandlingen, så om man läste mellan raderna vad som sas (han hade inga egna ord utan upprepa bara vad soc och advokaten hade sagt) så vill han bara ha henne sovandes hos sig. Jag själv vill att hon ska gå på sveriges bästa autismskola, som ligger i min kommun och så tänker jag bara jobba halvtid, mer klarar jag inte, pga min egen diagnos. Men den gör ingenting mer än bara positivt i min dotters utveckling. Jag förstår vad läkarna säger, men det gör inte min dotters pappa. Hon har även blivit felbehandlad om läkare hos honom och han har missat 6 läkarbesök för vår dotter. Å de säger att han är en bra förälder, de vet de inget om, för han vill ju inte umgås med henne, han tänker bara på sin jävla bilar. Jag känner mig maktlös. Jag har skrivit arga brev och klagat på hur de har behandlat ärendet, då blir jag anklagad för farlig, när jag är arg för att mitt barn tagits ifrån mig pga lögner som folk spridit om mig, därför de inte tar reda på korrekta fakta innan de gör något.
    Har ikväll skrivit till IVO, JO och Länsstyrelsen och anmält de här utomstående konsulterna, för som de har gått på känns de som de vore mutade. Saker som de påstår jag har problem med, är vad pappan har, inte jag.

Imorrn ska jag åka ner i 3 timmar och umgås med min dotter med övervakning, det gör mig så arg och ledsen, att de har tillåtelse att behandla människor på det här sättet.
  • Anonym (tips)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-12-02 18:13:17 följande:

Vad har du för sjukdom och diagnos?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (tips) skrev 2013-12-03 06:44:19 följande:
    Vad har du för sjukdom och diagnos?
    Asperger
Svar på tråden Jag fick domare varnad för partiskhet och vann över båad mina ex som stämde mig på vårdnad... fråga mig vad du vill :)