• Anonym (nu då?)

Bodelaren vägrar ta emot oss.

Skilde oss för 2 månader sedan och bad om en bodelare. Fick en tilldelad som skickade ut brev att vi skulle betala in 10.000:- vardera. Samtidigt blev jag utkastad ur vår gemensamma bostadsrätt, med bara kläderna på kroppen kvar. Resten har han slängt. Bytt lås osv. Får just nu soc bidrag till mat men har inte mer än så in. Sover hos min dotter, min syster eller min mamma. Har ringt till bodelaren men hon vägrar ta emot oss så länge vi inte har betalat in. Hon säger att hon vägrar påbörja ett ärende som hon inte får betalt för. Jag sa att hon får ju betalt eftersom bostadsrätten är värd ett par hundra tusen, alla bilar mm. Men nej hon ska ha i förskott. Vad gör jag nu?

• Svar på tråden Bodelaren vägrar ta emot oss.
  • Anonym (jhbyu)

Polisanmäl ditt ex? Han har väl knappast rätt att göra detta?

• Anonym (Z)

Kontaktar chefen och frågar om det får gå till på det sättet, kag trodde man betala i efterhand när man vet hur mycket arbete som gått åt

• Anonym (nu då?)
    Anonym (jhbyu) skrev 2013-09-09 13:45:16 följande:
    Polisanmäl ditt ex? Han har väl knappast rätt att göra detta?
    Ja, några anmälningar läggs ner, andra anmälningar tas inte ens emot eftersom det pågår bodelning och då kan man inte avgöra om det är brott eller inte. (t.ex att han tagit alla 4 bilar och stulit min bilnyckel).
  • Anonym (nu då?)
    Anonym (Z) skrev 2013-09-09 13:46:23 följande:
    Kontaktar chefen och frågar om det får gå till på det sättet, kag trodde man betala i efterhand när man vet hur mycket arbete som gått åt
    Trodde jag också. Privat advokatbyrå så finns ingen chef över henne.
  • Anonym (tveksam)
    Anonym (nu då?) skrev 2013-09-09 13:42:44 följande:
    Skilde oss för 2 månader sedan och bad om en bodelare. Fick en tilldelad som skickade ut brev att vi skulle betala in 10.000:- vardera. Samtidigt blev jag utkastad ur vår gemensamma bostadsrätt, med bara kläderna på kroppen kvar. Resten har han slängt. Bytt lås osv. Får just nu soc bidrag till mat men har inte mer än så in. Sover hos min dotter, min syster eller min mamma. Har ringt till bodelaren men hon vägrar ta emot oss så länge vi inte har betalat in. Hon säger att hon vägrar påbörja ett ärende som hon inte får betalt för. Jag sa att hon får ju betalt eftersom bostadsrätten är värd ett par hundra tusen, alla bilar mm. Men nej hon ska ha i förskott. Vad gör jag nu?
    Kontakta den som utsåg vederbörande till bodelare och fråga hur du kommer vidare!
  • Anonym (nu då?)
    Anonym (tveksam) skrev 2013-09-09 20:34:34 följande:
    Kontakta den som utsåg vederbörande till bodelare och fråga hur du kommer vidare!
    Har pratat med tingsrätten. Kommer till flera olika varje gång och får olika svar. Nu senast i eftermiddags uppmanades jag att entlediga henne och begära en annan, men att risken är stor att jag kommer få ett likadant brev att betala in innan dom påbörjar av den också. Obestämd

Har tdigare fått svaret att jag inte kan begära en annan eftersom båda parterna har godkänt den här...

och har tidigare fått svar att den här bodelaren inte kan begära förskottsbetalning och att jag ska prata med henne igen, men hon totalvägrar och blir nästan otrevlig med samma svar om och om igen..

så men jag tänkte gå ner imorgon och be om en annan så får vi väl se om den gör något.
Svar på tråden Bodelaren vägrar ta emot oss.