MiaIa 90 skrev 2013-09-07 12:07:18 följande:
Hej vännen.
De är jätte bra att du kämpar på till slut ger de med sig och blir ett fint + och gå ner några kg också de kommer du klara av vännen.
De är jobbigt att kämpa mot vikten gjort de hela mitt liv och till slut fick jag hjälp och gjorde en GBP gått ner 40kg nu men står och stampar på 100kg vill under den magiska gränsen.
Åhh nej beklagar sorgen vännen är hemskt när man förlorar någon man älskar så mycket:(.
Kram om!
De är tillåtet att må dåligt då en tid när man sörjer och så kan kroppen jävlar med en riktigt ett tag.
Vad skönt att ni flyttar närmare din familj de kan hjälpa en hel del de.
Själv bor jag 43mil i från min familj flyttade upp till Söderhamn till min sambo för 2år sedan men träffar min familj då och då vist saknar man dom men man klarar av de endå.
Jag bor ju granne med sambons föräldrar och hyra lägenhet av som:).
Sedan bor sambons två tvillingbröder med sina familjer inne i stan är 6km in till Söderhamn där i från vi bor.
Men sök hjälp i från gyn när ni flyttat klart så kan ni ju få hjälp rätt fort där endå.
Kram
Ja, jag skulle säkert kunna få göra en operation, men det är jag som valt bort det. Jag vill kunna klara det själv, visa att jag är så envis och tålmodig att jag klarar det själv. Jag är nog av den gamla skolan som tycker att ska man klara något får man göra det själv.
Ja, det har varit jobbigt efter förlusten av mamma, men samtidigt så finns hon inom mig och det är hon som har fått mig att kämpa på vidare. Mina systrar åt anti-depp-piller, men jag sa att det är inget för mig. Jag måste på något sätt gå vidare och klara mig genom detta på något sätt.- Har fått mycket hjälp från sambon och hans familj också, men mycket av bearbetningen har jag fått göra själv. Och eftersom jag inte har haft ett heltidsjobb så har det funnits mycket tid att gå här hemma och tänka. Då haft tankar om att jag är värdelös, värdelös på det sätt att jag inte kan bli med barn, frustrerad över att inte bli med barn, tankar kring min vikt och att jag inte har ett fullbetalt jobb och att jag inte hjälper till ekonomiskt osv.
Men det är väl inte förrän nu som jag har börjat acceptera saker och ting, förstått vad det är som är meningen med livet och fått veta att det är vi som är starka som personer som blir utsatta och prövade för saker- för på något sätt lär vi oss leva med det och ändå gå starka ur situationen.
Men som sagt ska vi flytta nu och får ta det i första taget. Jag ska landa i mig själv där uppe, försöka få mig ett jobb och sen bara njuta. Jag tänker inte på barn lika ofta som jag gjorde förut utan jag har accepterat för mig själv att vi kommer behöva hjälp på traven, men det blir nog inte förrän nästa år någon gång då vi landat mer på gården.