• Anonym (hmm)

IVF-BMI

När man ska göra IVF, får man ställa sig på vågen då när man kommer till mötet? Har man kläder på sig när man väger sig?
    Ska göra IVF i linköping och har nu ett bmi utan kläder på 28, är rädd att jag väger mer med kläder och när jag är där.

• Svar på tråden IVF-BMI
  • Anonym (hmm)

Nån som gjort ivf?? Väger man sig alltid inför läkaren eller får man uppge sin vikt?

• enäggs81

japp! De måste veta vikt eftersom det är jätte viktigt för dosering av läkemedel. Så ljuga är Inge bra!

• enäggs81

jag fick ställa mig på vågen i Uppsala

• slemtorsk i din bralla

jag behövde bara väga mig första gången och då räknade de bort kläderna.. och om du har BMI 28 så lär du ju inte hoppa upp till över 30 (som är gränsen där) med kläder på.
    För min del, jag är 165 cm så skiljer det nästan 6 kg på bmi 28 och bmi 30
    .

Här i västra götaland är gränsen för IVF på BMI 35, jag låg EXAKT på 35 när jag kom in andra gången (första gången låg jag på 33 men gick upp av första behandlingen) och då vägde jag mig inte där utan talade om min vikt själv, sen vägdes jag innan jag gick in på äggplocket men det är ju inte så att de stoppar en när man står där, jag hade gått upp något kilo på äggplocket så jag var över BMI 35 men det var inga problem

• Anonym (hmm)

Tack för svar.

Såklart jag inte tänker ljuga, men jag ljuger ju inte om jag har ett BMI på 28 utan kläder?

Är kort, endast 1.55 så några kg gör skillnad på mitt BMI tyvärr.

• Anonym (Du kan)

Hej
    Ska du dit snart? Annars har du ju nu en guldchans att gå ner i vikt!

Motivera dig med att du har större chans att lyckas bli gravid, barnet kommer att må bättre, förlossningen kommer att gå lättare. Tänk i små steg. Första steg tex att gå ner till 27.

Motivera dig med att tänka på bebisen och äta bra mat! Ät tex grönsaker (sallad, morätter, bönor, tomat etc) innan måltid. Ta bort kalorier i flytande form. Ät inget onödigt. Ju mindre socker och fett du äter ju lättare kommer det att gå. Du klarar det! Go girl!

Kram

Svar på tråden IVF-BMI