För glupsk för blw?
Min tjej är precis sju månader och vi kör smakisar för fullt. Jag har läst en del om blw och hon har fått bitar av mat ända från början. Men jag ger även gröt med sked och hjälper henne med mindre saker som ärtor etc, så vi kör inte blw fullt ut. Hon gillar hittils allt och äter med god aptit. MEN överallt jag läser om blw står att barnen sorterar ut för stora bitar och spottar ut dom. Det gör inte min tjej. För det första biter hon gärna av alldeles för stora bitar (tänk halv äppelklyfta, halv falukorvsstav, allt som överhuvudtaget får plats i munnen) och sen kan hon hålla på att hala den där biten fram och tillbaka hur länge som helst. Jag vet att det inte är farligt men det verkar definivit inte trevligt att sitta och hulka på det sättet hela tiden. Och en av fördelarna med blw är ju att barnen får en trevligare matupplevelse. Jag har nu mer och mer börjar ge mindre bitar, typ ärtor, cheerios, delad mat för att undvika detta. Är det bara min tjej som biter av så här stora bitar och sen envisas med att vilja äta dom till varje pris??? Hon sväljer äve bitar som är så stora att det låter ansträngande att svälja. Glupsk helt enkelt Och jag ger ersättning före måltiden så det är inte för att hon är jättehungrig. Någon klok?