Anonym (s) skrev 2013-09-06 23:32:32 följande:
Finns det möjlighet för dig att gå med i en grupp för personer med missbrukarproblematik?
Det är grymt bra att du vill komma över det här svåra och att du frågar efter hjälp. Jättetrist att höra att soc inte tar det på allvar.. har du möjlighet att byta handläggare där eller få hjälp av någon för att få dem att förstå allvaret i det hela? Önskar dig lycka, styrka och glädje av hela mitt hjärta
Jag har kontaktat absolutions-kliniken ang min oro över sexmissbruket och fått en tid. Enda grsejen är att jag skitit i allt vad räkningar o så heter hela sommaren och inte kan betala mina räkningar öängre. Därför kommer jag ej ha råd att gå dit.
På vuxenpsyk tkr de inte att jag hör hemma, men hat sats på väntelista till kbt, men den är sex mån lång. SOC tkr inte att detta är så allvarligt, trots att de själva läst min blogg. Moment 22 alltså.
Det komiska i det hela är atr jag är utb mentalskötare o har arbetat både på psyk, rättspsyk, behandlingshem för narkomaner men också tonåringar. JAG vet att det ska mkt till för att tas på allvar. OCH HELST ska jag ha börjar knarka ordentligt, däckat ifrån mina barn eller gjort dem illa fysiskt. Det SKA mao ha gått för.långt innan ngt händer.
Jag ville ha hjälp innan. INNAN jag börjar knarka, spåra ur mer eller göra ngt jag får ångra. men jag anses inte vara i behov utav den hjälpen.
Vad i helvete gör man när man är så.långt ner att man inte längren orkar resa sig?
Jag har berättat allt för barnens pappa o han hjälper mig genom att ha barnen alla vardagar, medams jag har de flesta helger from nu. Bara för att jag inte kan fokusera på att jobba, sköta hem, barn o bostad samtidigt. Det är bara nu OCH jag vill inget hellre än att klara av att ha dem varannan v igen. De är mitt allt & innan krisen var jag världens bästa mest sansade mamma. Nu har jag tappat greppet helt.
Tack för att ni läser, bryr er och kommentetar. Det hjälper o stärker mig!
Kram