• Anonym (hur?)

Vill skilja mig, han har ej perm.uppehållstillstånd och vi har barn!

Ja, som jag försökte skriva kort i rubriken.
    Jag har funderingar på att skilja mig från min man. Han har just nu tillfälligt uppehållstillstånd med anknytning till mig. Vi har tillsammans en son och undrar nu hur det här kan sluta. Enligt reglerna från migrationsverket så bryts uppehållstillståndet om vi inte är tillsammans längre när det tillfälliga går ur, är det så trots att vi har barn ihop?
    Hur blir det med hans umgångesrätt till barnet? Eller är det helt upp till honom att ta sig tillbaka till Sverige och träffa sitt barn?

Någon som vet?

• Svar på tråden Vill skilja mig, han har ej perm.uppehållstillstånd och vi har barn!
  • zemer

Det uppehållstillståndet han har pga av dig bryts, så han får ansöka om anknytning till barnet istället och troligen får han göra det ifrån Sverige just pga av att det är ett barn inblandat.

• Anonym (hur?)
    zemer skrev 2013-09-03 15:38:10 följande:
    Det uppehållstillståndet han har pga av dig bryts, så han får ansöka om anknytning till barnet istället och troligen får han göra det ifrån Sverige just pga av att det är ett barn inblandat.
    Jo, det stämmer nog! Tack för svaren. Annars får han åka till sitt hemland och söka därifrån. Får se hur det blir.
  • zemer

Kan bli så att han får åka till hemlandet, men dom brukar låta dom stanna här och söka när det är barn med i bilden. Även om han har jobb här så påverkar det. Kommer säkert gå bra!

Svar på tråden Vill skilja mig, han har ej perm.uppehållstillstånd och vi har barn!