"Hur många dagar måste jag vara hos pappa?"
Det är min sons ord varje gång han ska vara hos sina pappa.
Jag lider så och tycker det är så jobbigt att se honom så nedstämd.
Hans pappa har aldrig varit direkt närvarande. Men nu när jag efter flera års kämpande att få ihop ett bra förhållande, så har jag gett upp och lämnat honom. Min son trivs bra här i sitt nya hem, nära skolan osv.
När han är här, är han som vanligt. En pigg och glad kille. När han lämnas eller kommer från sin pappa är han nedstämd och inte alls sig själv. Han mår inte alls bra av det här varannan vecka schema.
Inte jag heller. Det har alltid varit han och jag. Sen dag 1. Hans pappa har haft andra prioteringar.
Men hans pappa bråkar om att han bestämt ska bo där borta varannan vecka, långt ifrån skolan, vänner osv.
Jag vill att han bor här. Inte åka fram och tillbaka i en resväska. MEN såklart får han vara med sin pappa när han vill om dagarna eller helger etc.
Jag vill det bästa för min son och att han ska vara glad.
Vart vänder man sig för att få mitt ex att förstå?
Vem ska man vända sig till?
(Nu kommer jag säkert på massa hat kommentarer om att jag försöker ta min son från i sin pappa, men så är det inte. Jag vill det bästa för honom. Att han har en fast punkt att bo på där han trivs och mår bra, nära skola och vänner. Men fritt umgänge med sin pappa. Men inte varannan vecka)