Hur ska min dotter förstå "hur" man kissar på toa/potta?
Vår dotter är 3,5 år och är fortfarande inte blöjfri. Jag hade hoppats på att fixa detta under sommaren men det funkade dåligt av olika anledningar.
Nu är vi i det läget att hon bara har blöja på dagis, natten och om vi ska göra ngt speciellt, typ handla, hälsa på nån osv. Annars håller hon sig och säger till då "kisset kommer". MEN, när hon sätter sig på potta/toa låser hon sig. Hon vet liksom hur hon ska göra för att släppa ut kisset.
I helget tänkte jag att nä, nu slutar vi med blöjan. Jag säger att de är slut och hon får väl kissa och bajsa var hon vill, hon kommer fatta grejen Trodde jag. Hon var helt hysterisk då hon blev JÄTTEnödig, men det kom ändå inget på toan. Hon gallskrek och grät i över en timme och jag tyckte så otroligt synd om henne då att jag "låtsades" hitta en blöja och då fick hon kissa.. Det kan ju bara inte vara rätt väg att gå???
HUR ska jag lära henne "tekniken"? Hålla sig kan hon uppenbarligen.. Hennes storasyster var också otroligt sen med blöja, över 4 år och det var lite samma problematik.
Hjälp oss och henne! Hon vill gärna sluta med blöja"