Givitupp skrev 2014-02-13 11:17:27 följande:
För att kunna måste man lära och prova.
Enl ditt resonemang skall alla kunna allt ?
Då menar du att du kan sätta på dig ett backhoppningskidor och hoppa utan problem ?
Jag hade nog aldrig (vad jag kan minnas) dammsugat, diskat, lagat mat eller ens satt på en tvätt innan jag flyttade hemifrån inför gymnasiet när jag var 16. Likadant var det för många av mina vänner... och vi klarade oss galant!
Det var väl många gånger man fångade mor i akten... nu var det ju bara att göra likadant? Hur svårt är det att dammsuga egentligen? Plugga i kontakten, klicka på knappen och far omkring över golvet...2 gånger för säkerhets skull. Kräver det övning?
Tvätta, diska och stryka är inte rymdvetenskap det heller... eller tja, hur man fick igång tvättmaskinen möjligtvis, då det skiljer sig lite från maskin till maskin. Annars var det väl bara att dela upp vitt och färg för sig. Kolla på lappen vilka grader det skulle köras i.
Matlagningen var inga problem det heller... brände säkert köttbullarna någon gång men det var väl ingen som avled?
Är det dock något man nu inte lyckas lista ut så har vi ju idag det fantastiska internet. Fick senast igår förklarat mig av en trevlig ryss på youtube hur jag skulle bära mig åt för att skruva ihop mitt nya skrivbord (instruktionshäfte fattades)...
Jag kan backhoppa
Krävde det övning? Ja.
Är det samma svårighetsgrad på backhoppning som att stryka en skjorta? Nej.