Anonym (Bluffen) skrev 2013-09-01 20:40:23 följande:
Jo jag ser det som att du ställer otrevliga frågor. Jag har missbrukat mat sen barndomen, sen blev det sex och shopping. Och cannabis. Problemet med att röka är väl först och främst pengar och att det är olagligt. Ett annat stort problem är tillgången, jakten är jobbig. Sist är det att när jag inte röker tycker jag allt är tråkigt och meningslöst, barnen är jobbiga och suget efter mat sex shopping kommer. Det har alltså gått från något som jag gjorde ibland och kunde vara utan till något som har blivit ett behov och "tvång". Jag behöver verkligen inte få din åsikt om missbruk existerar eller inte. Vem fan är du att tala om vem jag är! Jag vet att jag är missbrukare, jag har en missbrukarpersonlighet. Jag är samtidigt fullt medveten om att jag inte mår så bra psykiskt och det har jag sökt hjälp för i min nya kommun. Fick även hjälp i min gamla kommun med kbt och medicin. Vad tror du jag vill med tråden Frappe? Jag tror du bara är ute efter att propagera för legalisering av cannabis. Jag är oxå för en legalisering tro inget annat. Men jag vill fungera utan droger.
Förstår det är nog lite otrevliga frågor.
Men samtidigt är det knappast en trevlig situation du är i för tillfället.
Sen min åsikt om missbruk eller inte, så kan jag direkt säga min åsikt är helt ointressant.
Utan vi förlitar oss till sjukvårdens kriterier till att bestämma vad som är missbruk eller inte.
Tycker inte du själv det låter logiskt att sjukvården ska sköta sånt?
Vad jag gör är ställer frågor och se om du uppfyller deras kriterier om missbruk eller inte.
Du är väl medveten om att dina mat, sex, shopping och cannabis besvär.
Är en symtom från att du inte mår psykiskt bra från början.
Om du vill ha framgång med dina problem med mat, sex, shopping och cannabis.
Så borde du fokusera på att lösa att du inte mår bra psykiskt, givetvis med hjälp av sjukvården.
Vad du vill med tråden i stort är ju glasklart, du vill lösa dina problem.
Och propagera för cannabis, hur inbillar du dig att jag tror du vill detta?
Du har ju inte skrivit nått om cannabis alls nästan, så förstår inte riktigt hur du hitta den.
Visserligen sa du att du var jävligt irriterad och sur, men du överdrev lite i detta inlägg.
Men det är lugnt jag förlåter dig och har empati för din situation.
Och hoppas du får bollen i rullning så du kan börja bocka av dina problem en efter en.