• Anonym (less)

Maken lägger inte ut snuset innan han somnar.

Min man är snusare, jag tycker det är skitäckligt, och har önskat att han slutar, men det ids han inte, då önskade jag att han iaf kunde snusa portionssnus hemma. Men de struntar han också i.

Men det absolut äckligaste är att han lägger in snus efter läggdags, och sen somnar med det, det blir äckliga bruna fläckar på både täcke och kudde och det luktar illa. Nu önskar jag att han slutar med det, men vet inte hur jag ska lägga fram det, han skiter ju uppenbarligen i vad jag tycker!

Överreagerar jag eller är det skitsnuskigt med snusdreggel i sängen?

• Svar på tråden Maken lägger inte ut snuset innan han somnar.
  • Anonym (mja)

Jag tycker att han kunde respektera ditt önskemål. Snusar själv och förr brukade jag somna med snus inne, då sov jag iofs ensam oftast men ändå. Blev less till slut för det blev så mycket fläckar och kuddar blev förstörda osv. Det är inte särskilt trevligt att drägla massa. Nu lägger jag in snus när jag lägger mig men plockar ut när jag börjar bli sömnig. Finns absolut ingen anledning att sova med en prilla inne. Jag är själv storsnusare och får väldig nikotinabstinens när jag inte snusar så kan jag vara utan på natten kan nog andra också. Man är lite seg på morgonen och har huvudvärk men det går över snabbt efter ett par snus.

• Bong

Min sambo gjorde också så. Förut.

En natt hände något väldigt märkligt- prillan frätte hål i tandköttet ända in till tandroten/käkbenet. Hålet blev runt 5mm i diameter och gjorde djävulskt ont.

För att göra en lång historia kort slutade det hela med en allvarlig infektion, väldigt mycket blod, ambulansfärd och akuten.

Så som sagt; min sambo gjorde också så. Förut.

• Sebastian72
    Bong skrev 2013-08-30 21:46:14 följande:
    Min sambo gjorde också så. Förut.

En natt hände något väldigt märkligt- prillan frätte hål i tandköttet ända in till tandroten/käkbenet. Hålet blev runt 5mm i diameter och gjorde djävulskt ont.

För att göra en lång historia kort slutade det hela med en allvarlig infektion, väldigt mycket blod, ambulansfärd och akuten.

Så som sagt; min sambo gjorde också så. Förut.
    Ja. Och en natt dog Jesus. Och vaknade igen.

Måste varit samma helg. 
  • IsDimma

Bong: aj! Det måste gjort ont läkte det sen? Kan han fortfarande snusa dagtid?

• Bong

Sebastian72: Kunde inte bry mig mindre om du tror på Jesus/Påskharen/Whatever eller inte.

IsDimma: Jodå, han snusar på! Konstigt nog. Tog dock väldigt lång tid innan det läkte. Tandläkaren som sydde ihop hålet första gången slarvade och gjorde inte rent ordentligt innan vilket resulterade i en massiv infektion.
    En morgon brast stygnen och ut forsade var och massor med blod. När blödningen inte lugnade sig blev han skjutsad till akuttandläkare som också hade svårt att få stopp på blödningen. Väl där tuppade han av och blev sen körd i ilfart till akuten.
    Efter två antibiotikakurer blev det bra och snusar det gör han. Men inte på natten.

• Sebastian72
    Bong skrev 2013-08-30 22:07:05 följande:
    Sebastian72: Kunde inte bry mig mindre om du tror på Jesus/Påskharen/Whatever eller inte.

IsDimma: Jodå, han snusar på! Konstigt nog. Tog dock väldigt lång tid innan det läkte. Tandläkaren som sydde ihop hålet första gången slarvade och gjorde inte rent ordentligt innan vilket resulterade i en massiv infektion.
    En morgon brast stygnen och ut forsade var och massor med blod. När blödningen inte lugnade sig blev han skjutsad till akuttandläkare som också hade svårt att få stopp på blödningen. Väl där tuppade han av och blev sen körd i ilfart till akuten.
    Efter två antibiotikakurer blev det bra och snusar det gör han. Men inte på natten.
    Du fattar att han inte har någon tandhygien öht.....tänderna rasar inte över en natt. 
  • Anonym (less)

Idag har han vart ledig, och gått omkring med en stor brun fläck på ena kinden, som han hävdar är solbränna, istället för att erkänna att det är snusdrägel. Och varför inte tvätta bort det? Det är en matchande fläck på kudden också.

Ibland känns det som han gör det med flit för han vet att det retar mig.

Bong skrev 2013-08-30 22:07:05 följande:

aaaajjjjjj
  • Bong

Vem har sagt att tänderna rasade? Antagligen hade han haft prillan på samma ställe i alla år så att det redan bildats en snusficka där. Maratonsnusningen blev väl spiken i kistan.

Han har så vitt jag vet aldrig haft ett hål eller ens tandsten under de 16 år vi varit ihop.
    Känns helt sjukt att sitta och försvara min sambos munhygien inför en främling på internet så jag lägger ner det. Det hände och så är det med det.

• Anonym (less)
    Olympia skrev 2013-08-30 22:29:41 följande:
    Upptäckte du detta med nattsnusningen efter att du gift dig med honom?
    I början var det bara nån gång, långt ifrån varje månad, så jo det har nog blivit värre. Och så har det börjat irritera mig mer då det känns som han struntar i vad jag säger.
  • Sebastian72
    Bong skrev 2013-08-30 22:36:58 följande:
    Vem har sagt att tänderna rasade? Antagligen hade han haft prillan på samma ställe i alla år så att det redan bildats en snusficka där. Maratonsnusningen blev väl spiken i kistan.

Han har så vitt jag vet aldrig haft ett hål eller ens tandsten under de 16 år vi varit ihop.
    Känns helt sjukt att sitta och försvara min sambos munhygien inför en främling på internet så jag lägger ner det. Det hände och så är det med det.
    Gör inte det då. Det är bara äckligt. Är han kyssvänlig:)
  • Anonym (less)

Nya fläckar, dottern 8 år reagerar: "uääääää har du bajsat på kudden?"

• Anonym (Grov lös)

Skärp dig! Han snusar och det retar dig, det finns säkert tre dussin grejer han stör sig på hos dig (gnällandet är garanterat en) men inte säger för att det inte är konstruktiv och bara skulle såra dig.

Torka av hans snusiga kind, pussa han ömt och sluta vara en gnällkärring. Jag brukade gnälla på min man för precis alla små detaljer, som tex. snusandet, han tog det, försökte bättra sig och vara mig till lags. Ju mer han försökte blidka mig ju mer gnällde jag. En vacker dag hängde han sig i plommonträdet med en pappskylt kring halsen med texten "förlåt" på.

Svar på tråden Maken lägger inte ut snuset innan han somnar.