Spontangravid efter Ivf-graviditet?
Jag fick barn i våras efter en Ivf behandling. Jag hade stopp i mina äggledare och har hört att vissa som haft samma problem kan få barn naturligt efter en graviditet. Finns det någon som varit med om detta?
Jag fick barn i våras efter en Ivf behandling. Jag hade stopp i mina äggledare och har hört att vissa som haft samma problem kan få barn naturligt efter en graviditet. Finns det någon som varit med om detta?
NU vet jag i.o.f.s inte vad som felades mina bekanta,men jag känner två par som båda fått första barnet via IVF och sen lyckats spontant med andra. Trots flera IVF.er och många års försök. Och faktiskt ett par där hon t.o.m fått två barn spontant trots stopp i äggledarna! Allt är möjligt enligt mig så länge man åtminstone har äggledarna kvar.
Hihi nu är jag faktiskt gravid igen, på naturlig väg!
Härligt att de fubgera spontant. Vi har försökt seb dottern föddes i stortsätt (2år nu) å intr lyckats än :-\ grattis till syskon,..
Fick en dotter med ivf år 2011.
Blev spontant gravid när hon var 2 år.
Tyvärr slutade det precis i missfall, men ändå, det gick.
Fick en dotter via ivf i oktober 2011 och för tre månader sedan kom lillebror. Vi blev helt oplanerat gravida för vi trodde aldrig vi skulle kunna bli gravida utan hjälp. Innan dottern hade vi försökt i 5 år på egen hand, hon blev till på första ivf försöket. Utredningen gav oss inget svar på varför vi inte lyckades bli gravida.
Hoppas på att vi lyckas få till en tre om några år!
Hej, om svårigheten att bli gravid beror på endometrios kan det bli lättare att bli spontant gravid efter en graviditet. Detta eftersom endometriosen 'underhålls' av menstruationscykeln och försvinner under graviditeten när man inte har några cykler. Vet dock ej så mycket om relationen mellan endometrios och stopp i äggledarna, mer än att det kan finnas ett samband. Endometrios kan oftast endast upptäckas genom titthåloperation så det kan vara orsaken i vissa 'oförklarliga' fall.