• annwak

någon som behandlas på st:görans?

Gör mitt 3 försök på st: görans. Några fler som håller på nu?? Vore kul att följas åt

• Svar på tråden någon som behandlas på st:görans?
  • MajsanGG
    bb2014 skrev 2014-10-16 12:53:42 följande:

Hur går det för er?

Vi var på RUL idag och det gick jättebra! Allt såg fint ut och bebis var väldigt aktiv. Rätt storlek också för v. 18+3. Skönt eftersom de inte flyttar bf. Helt otroligt att få en sån grundlig genomgång av allt. UL-barnmorskan var jättebra också!

Kul att kunna jämföra med v. 8 och v.12.

Och vi fick reda på att vi väntar en dotter!! Nu firar vi med fik och mys på stan. Är båda två lediga. Svävar lite på moln! :)

Heeeej bb2014!!!

VAD KUL ATT LÄSA DIG!! GRATTIS!!!!

Vi var på UL i fredags (18+3!! Alltid en dag efter dig!! Hahaha!!), bebisen mår bra, växer som det ska och datumet stämmer med den vi fick vid sista UL (det flyttades då): den 16e mars! Och vi väntar en liten flicka vi med!!  :D Det blev plötsligt mer "for real"!! Hahaha! Vet inte om du förstår vad jag menar...   :)
  • MajsanGG
    lucylight skrev 2014-10-16 21:58:09 följande:
    Grattis Solig Vilken härlig känsla det måste vara!! Vill också. 

Jag är på rd 3 med en blastis nu (fet). Lyckades inte på första försöket tyvärr.
    Lycka till nu!!! Håller tummarna!!
  • bb2014
    MajsanGG skrev 2014-10-20 10:10:54 följande:
    Heeeej bb2014!!!

VAD KUL ATT LÄSA DIG!! GRATTIS!!!!

Vi var på UL i fredags (18+3!! Alltid en dag efter dig!! Hahaha!!), bebisen mår bra, växer som det ska och datumet stämmer med den vi fick vid sista UL (det flyttades då): den 16e mars! Och vi väntar en liten flicka vi med!!  :D Det blev plötsligt mer "for real"!! Hahaha! Vet inte om du förstår vad jag menar...   :)

Tack! Och roligt att allt såg bra ut för er med och grattis till en flicka :)

Men flyttades ni förra UL? Trodde de inte flyttade bf vid IVF här i Stockholm? Fick inte du också ett brev från IVF Kliniken att ge till din bm med bf på?

Men ditt bf stämmer med ditt äggplock (som är det absoluta befruktningsdatumet, det vet man ju vid ivf) och att du ligger en dag efter mig, vi har ju bf 15/3 :) Dock sa min bm 16/3 först, beroende på att hennes snurra räknade annorlunda än ultraljudsutrustningen så du kanske hade 17/3 först?

Skönt att veta att de är friska också!

• bb2014
    lucylight skrev 2014-10-16 21:58:09 följande:
    Grattis Solig Vilken härlig känsla det måste vara!! Vill också. 

Jag är på rd 3 med en blastis nu (fet). Lyckades inte på första försöket tyvärr.
    Tack! Snart är du där :) Håller tummarna!!
  • MajsanGG
    bb2014 skrev 2014-10-20 11:57:26 följande:

Tack! Och roligt att allt såg bra ut för er med och grattis till en flicka :)

Men flyttades ni förra UL? Trodde de inte flyttade bf vid IVF här i Stockholm? Fick inte du också ett brev från IVF Kliniken att ge till din bm med bf på?

Men ditt bf stämmer med ditt äggplock (som är det absoluta befruktningsdatumet, det vet man ju vid ivf) och att du ligger en dag efter mig, vi har ju bf 15/3 :) Dock sa min bm 16/3 först, beroende på att hennes snurra räknade annorlunda än ultraljudsutrustningen så du kanske hade 17/3 först?

Skönt att veta att de är friska också!

TACK!!!  Solig

Jo, jag fick ett brev från IVF kliniken med datum 17e mars, men vid första UL på Mama Mia så hon att det flyttades till 16e mars beroende på barnets storlek osv. Sen i fredags gav hon bekräftelse att det var 16e som stämde   Solig  Fast hon lär ju komma när hon känner för! Hahaha!!

Precis! En sånt lättnad att veta att de är friska!! Pojke eller flicka, det är bara en rolig sak, det viktigaste är att de mår bra!!  
  • bb2014
    MajsanGG skrev 2014-10-20 12:28:21 följande:
    TACK!!!  Solig

Jo, jag fick ett brev från IVF kliniken med datum 17e mars, men vid första UL på Mama Mia så hon att det flyttades till 16e mars beroende på barnets storlek osv. Sen i fredags gav hon bekräftelse att det var 16e som stämde   Solig  Fast hon lär ju komma när hon känner för! Hahaha!!

Precis! En sånt lättnad att veta att de är friska!! Pojke eller flicka, det är bara en rolig sak, det viktigaste är att de mår bra!!  

Tror det var för att de räknar annorlunda på snurrorna och på UL. För de får inte flytta datum efter storlek. Och det stämmer ju med att jag fick den 15/3 (vilket jag fått på alla gravidappar också) och du då 16/3 :)

Ja var så skönt att gå igenom allt så noggrant också. Vi var riktigt nervösa innan!

• MajsanGG
    bb2014 skrev 2014-10-20 15:12:14 följande:

Tror det var för att de räknar annorlunda på snurrorna och på UL. För de får inte flytta datum efter storlek. Och det stämmer ju med att jag fick den 15/3 (vilket jag fått på alla gravidappar också) och du då 16/3 :)

Ja var så skönt att gå igenom allt så noggrant också. Vi var riktigt nervösa innan!

Ja, det kan ju stämma! 

Vi var också jättenervösa  :)

Vilket sjukhus ska ni välja? Hur går det med alla förberedelserna? Vi har köpt vagnen, det är allt! Hahahaha!
  • bb2014
    MajsanGG skrev 2014-10-29 11:07:46 följande:

Ja, det kan ju stämma! 

Vilket sjukhus ska ni välja? Hur går det med alla förberedelserna? Vi har köpt vagnen, det är allt! Hahahaha!

Vi kommer välja SÖS BB då det är närmst (bor vid Liljeholmskajen) och känner en del som fött där som säger stt det är bra.
  • bb2014
    MajsanGG skrev 2014-10-29 11:07:46 följande:

Ja, det kan ju stämma! 

Vi skavälja SÖS BB då det ligger närmst (bor i Liljeholmen) och känner folk som fött där sol säger att det är kanon. Viktiga är att det finns en intensivvårdsavdelning om något går snett! Och sen har de ett fint BB patienthotell :)

Ni då?

Vi har valt ut vagn, blir en Brio Go Next. Och så har vi köpt några kläder. Plus att jag fick av min mamma i helgen som varit mina och min brors. Ser ut som de är gjorda idag med fina färgglada mönster :)
  • MajsanGG
    bb2014 skrev 2014-10-29 13:02:51 följande:
    Vi skavälja SÖS BB då det ligger närmst (bor i Liljeholmen) och känner folk som fött där sol säger att det är kanon. Viktiga är att det finns en intensivvårdsavdelning om något går snett! Och sen har de ett fint BB patienthotell :)

Ni då?

Vi har valt ut vagn, blir en Brio Go Next. Och så har vi köpt några kläder. Plus att jag fick av min mamma i helgen som varit mina och min brors. Ser ut som de är gjorda idag med fina färgglada mönster :)
    Hej!

Helt rätt! Vi har valt Danderyd, 5 minuter hemifrån (Solna) och vänner som har varit där och sagt det var mycket bra!

Vi köpte En Bugaboo Donkey för nån månad sen, men lämnar den i deras lager ett tag till (lite för många grejer överallt just nu). Babyskydd köpte vi i lördags också, saknar isofixen att montera den i, men det fixar vi sen  :)
    Spjälsängen monterade vi igår, blir lättare o lättare att förstå nu när man har så mycket framme!! :)

Sen har vi köpt massa kläder (går inte att motstå!!), kanske för många? Eller... nej, säkert massa som ska tvättas hela tiden!  

Vad kul med att ha dina bebiskläder!! Mina är nånstans hemma i Spanien, tror inte jag kommer få hit nånting av det jag haft på mig på 70-talet... synd...  :(
  • annwak

Hej alla. Det var jag som startade tråden.

På fjärde försöket lyckades vi hela vägen. 10/11 föddes våran princesssn.

Man ska inte ge upp

• lucylight
    annwak skrev 2014-11-19 13:36:23 följande:

Man ska inte ge upp

Grattis! :D Vad härligt Solig

Vi har äntligen fått plus!! Blev tredje gången gillt och det med en liten fryst blastis. v 4+4 idag & ska på vul 12/12 :D 
  • MajsanGG
    annwak skrev 2014-11-19 13:36:23 följande:

Man ska inte ge upp

Grattis!!!!!!
  • misseire

Hej,
    Vet inte hur aktiva ni är här längre, men tänkte kika in och meddela att jag/vi ÄNTLIGEN har fått ett plus på stickan. Går in i vecka 6 imorgon så allt är väldigt nytt och känns läskigt. Mycket som kan gå snett ännu...

• MajsanGG
    misseire skrev 2014-12-31 15:31:58 följande:

Hej,
    Vet inte hur aktiva ni är här längre, men tänkte kika in och meddela att jag/vi ÄNTLIGEN har fått ett plus på stickan. Går in i vecka 6 imorgon så allt är väldigt nytt och känns läskigt. Mycket som kan gå snett ännu...

Mäh! Det här har jag totalt missat!!! GRATTIS!!!! Hur mår du, hur är det med allt? Jätteglad att läsa det här!

KRAM!!!
  • misseire
    MajsanGG skrev 2015-01-22 08:24:08 följande:
    Mäh! Det här har jag totalt missat!!! GRATTIS!!!! Hur mår du, hur är det med allt? Jätteglad att läsa det här!

KRAM!!!
    Hej!! 7 försök tog det tills vi lyckade bli gravida. Hade totalt gett upp... Sedan fick vi tillbaka ett jättefint frys innan julledigheten. Och där satt det. Var så inställd på att det inte skulle funka så jag tog inget test förrän 5dgr efter BIM.
    Idag är jag på 8+3 och på måndag ska vi på första MVC besöket!!

Hur långt är du gången???
  • MadArp

Hej!
    Ger mig in här, behandlas på St göran, gör vårt 2: a försök, är på sprutdag 8. 
    Genom att läsa i tråden verkar det som om de flesta här har lyckats?...
    Är det någon nu som återigen är i behandling? Skulle vara kul att följas åt.
    Är väldigt ensamt allt detta, så mkt tankar, nervositet....

• MajsanGG
    misseire skrev 2015-01-24 08:44:04 följande:

Hej!! 7 försök tog det tills vi lyckade bli gravida. Hade totalt gett upp... Sedan fick vi tillbaka ett jättefint frys innan julledigheten. Och där satt det. Var så inställd på att det inte skulle funka så jag tog inget test förrän 5dgr efter BIM.

Idag är jag på 8+3 och på måndag ska vi på första MVC besöket!!

Hur långt är du gången???

Helt underbar! Jag är så glad för eran skull! Det var lite så för oss också, att vi hade nästan gett upp... men det gick bra o på tisdag går vi in i vecka 34!!!

Njut av besöket på måndag!
  • MajsanGG
    MadArp skrev 2015-01-24 15:21:07 följande:

Hej!

Ger mig in här, behandlas på St göran, gör vårt 2: a försök, är på sprutdag 8. 

Genom att läsa i tråden verkar det som om de flesta här har lyckats?...

Är det någon nu som återigen är i behandling? Skulle vara kul att följas åt.

Är väldigt ensamt allt detta, så mkt tankar, nervositet....

Lycka till!!! Jag tycker att de är underbara på kliniken, det kommer gå jättebra för dig!

Jag är nu i vecka 33 och vi har inte bestämt ännu om det blir syskon eller inte, vi får känna efter senare :)
Svar på tråden någon som behandlas på st:görans?