• Anonym (anonumus)

slutat med cannabis

Tjena! började röka för ca 4 år sedan, blev successivt mer och mer till det blev dagligen (2.5-5 g/d. är nu inne på tredje veckan utan cannabis och cigg för den delen med.
    Nu till mina funderingar/problem. har svett problem om händerna och fötterna mesta dels men i stort sätt hela kroppen, detta kommer när jag åker bil, stressar, nervös.

När jag rökte hade jag inte problem med avföringen men nu när jag lagt av så har det uppstått problem. är liksom spänd i analöppningen och avföringen kan variera mellan diarré, taggtråd om man säger så , missfärgat normalt men får alltid trycka på/ knysta. 

känner mig också väldigt tom på känslor och allt vad det innebär. 

jag rökte mest hasch om det är till någon fördel att veta. 

skriv om det är något ni undrar över!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-27 21:23
    tack så mycket men om ni/du skulle upp ge det i % hur säker är du då?
  • Svar på tråden slutat med cannabis
  • Anonym (tjo)

Snart hållit upp i 2 år och första 8 veckorna är för jävliga med mardrömmar, svettningar och annan skit som du beskrev. Tror dock att det är ciggen som är värst att sluta med. 
    Men håll ut, för när du väl blir ren på riktigt är det så jävla skönt. Men det tar ett tag.  

• lilleskutto

Det går över och du blir snart bättre igen! Håll ut och stå på dig. Det här ska du klara galant ska du se :)

• Anonym (anonumus)

oj där gick det visst lite fort, råkade uppdatera inlägget! :) tack så mycket men om ni/du skulle upp ge det i % hur säker är du då? :P

• Anonym (f)

Jag rökte dagligen i nästa två år. Jag hade inga som helst bekymmer att sluta.

• Anonym (tjo)

Förstår inte din fråga, men jag slutade för att jag skaffade barn. Jag är 100% säker på att jag inte kommer göra något olagligt innan hen är 18. Blir cannabis lagligt i Sverige innan dess så kommer jag att röka nån gång då och då. Om inte, så kan jag vänta tills jag blir pensionär och kan ha mitt egna växthus. 

• Anonym (anonumus)

#4 okej :) 

#5 okej ja det hade ju inte varit helt fel. jag menar hur säker är det att jag kommer bli återställd :) i procent då  

• Anonym (tjo)

Dina fysiska besvär kommer med all sannolikhet att försvinna. Det jag har märkt med mig själv är att koncentrationsförmågan och inlärningsförmågan långsamt återvänder, samt att jag använder ett bättre språk nu och mer sällan stavar fel. Men det är inte lika bra som innan jag började röka, ännu. 

• Anonym (anonumus)

okej det låter bra tack så mycket :) 

• frappa

Jag förstår inte riktigt vad du vill med tråden.
    Där min ena känsla är att du undrar om det kommer gå bra för dig.
    Medan den andra känslan i att det är en fråga-mig-som-slutat-med-cannabis-fråge-tråden.

Finns det någon psykisk sjukdom/åkomma/problem i botten?

Sen fanns det en fråga där om du kommer bli återställd.
    Och svaret ja det kommer du bli till 100%
    Bara fråga om tid, och denna tid är relaterat till hur länge du rökte så mycket.
    Dock kan man inte ge ett exakt svar eller ens nära, i hur lång tid det kommer ta.
    När det kommer till din mage, så kan ju det vara så att du har nått problem med magen, och cannabis normalisera din mage.
    Så ett läkarbesök om din mage inte skärper till sig inom 1 månad.
    Och blir det värre(eller redan är förjävligt) så få du gå till läkare nu.

När det kommer till dina känslor osv, så är samma sak där.
    Du har valt att ta paus på ditt liv, genom berusa dig under en längre tid.
    Det kommer ta tid, i likhet med den tid du tog paus från ett mer normalt liv.
    Går påskynda om du engagerar dig att trigga igång känslorna igen.
    Men även här, svårt att veta hur lång tid det tar.

Nästa gång, se till att komma ihåg att röka cannabis är inte måltiden utan efterrätten i livet.
    Många glömmer detta när det kommer till rekreationell konsumtion av berusningsmedel(gäller alla droger inklusive alkohol).

Svar på tråden slutat med cannabis