• Anonym (Ledsen)

Förstår verkligen ingenting!

När jag var missbrukare då träffade jag en massa tjejer och låg med en del och allt va frid och fröjd, nu när jag slutat missbruka så får jag inte en enda tjej så fort de ser en bild på mig sluta de skriva (nätdejting), ute bland människor ser dem inte åt mitt håll ens utan kollar på något annat. Har någon nått tips på hur man skaffar sig en normal flickvän? Gärna hur man får dem intresserade, vad man kan prata med dem om?

• Svar på tråden Förstår verkligen ingenting!
  • Jan Holmström

Läs The Game/Spelet av Neil Strauss, min vän. Fruktansvärt läsvärd. Den handlar visserligen om pick-up artistery men metoderna går enkelt att applicera för att förföra en kvinna in i kärlekens vingar.

Jan

• Anonym (Ledsen)
    Jan Holmström skrev 2013-08-22 15:27:18 följande:
    Läs The Game/Spelet av Neil Strauss, min vän. Fruktansvärt läsvärd. Den handlar visserligen om pick-up artistery men metoderna går enkelt att applicera för att förföra en kvinna in i kärlekens vingar. Jan

Jag har hört att den inte fungerar på tjejer i Sverige utan bara på tjejer i USA. Har du läst den?
  • Jan Holmström
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-08-22 15:32:28 följande:

Jag har hört att den inte fungerar på tjejer i Sverige utan bara på tjejer i USA. Har du läst den?
    Jag har absolut läst den. Det här med att tjejer förnekar att det skulle fungera är bara för att de vet att de skulle falla för tricken lika snabbt som löv faller på hösten. Möjligt att inte allting fungerar alltid men konceptet är underbart och det är de små detaljerna man ska lägga märke till tycker jag. Alla småtrick och tips.

Utöver vad man kan lära sig från den är Neil Strauss resa från nobody till älskad jäkligt inressant så det är även detta som gör boken så läsvärd.

Lycka till, man!

Jan
  • Anonym (Ledsen)
    Jan Holmström skrev 2013-08-22 15:37:46 följande:
    Jag har absolut läst den. Det här med att tjejer förnekar att det skulle fungera är bara för att de vet att de skulle falla för tricken lika snabbt som löv faller på hösten. Möjligt att inte allting fungerar alltid men konceptet är underbart och det är de små detaljerna man ska lägga märke till tycker jag. Alla småtrick och tips. Utöver vad man kan lära sig från den är Neil Strauss resa från nobody till älskad jäkligt inressant så det är även detta som gör boken så läsvärd. Lycka till, man! Jan

Tackar för tipset, ska läsa den och se om de går bättre sen:)
  • Anonym (Ex missbrukare)

Grattis till ett drogfritt liv! Att du har slutat missbruka har inte med om du träffar tjejer eller inte. Nu när du är "frisk" så kanske du är mera kräsen än förut?

Så var det för mig alla fall, när jag var i mitt missbruk så var bara killar med pengar, sprit eller droger intressanta - men inte nu. 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ex missbrukare) skrev 2013-08-22 16:24:18 följande:
    Grattis till ett drogfritt liv! Att du har slutat missbruka har inte med om du träffar tjejer eller inte. Nu när du är "frisk" så kanske du är mera kräsen än förut? Så var det för mig alla fall, när jag var i mitt missbruk så var bara killar med pengar, sprit eller droger intressanta - men inte nu. 

Det stämmer nog eftersom jag kan studera ut tjejerna totalt hitta jag minsta lilla fel är de inte attraktiva. Hur slutar man vara kräsen? Hur ändrade du på dig?:)
  • Anonym (men)

Men raggar du på samma sorts tjejer nu då?
    Jag har själv varit lite busig och jag umgås inte med samma typ av tjejer nu som jag gjorde då.
    Känner igen mig lite i det du skriver men idag är det bättre. Jag tror det var för att när jag krökade och tjackade så träffade jag såna tjejer och dom hade jag mycket gemensamt med. Idag när jag är en svensson med jobb och barn så träffar jag såna tjejer och har saker gemensamt med dom.
    Men i mellanperioden när man hade straighat till sig och börjat ta tag i livet så hade man inte så mycket gemensamt med någon. Man var för trasig för svenssons men för skötsamma för pundarna.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (men) skrev 2013-08-22 17:01:07 följande:
    Men raggar du på samma sorts tjejer nu då? Jag har själv varit lite busig och jag umgås inte med samma typ av tjejer nu som jag gjorde då. Känner igen mig lite i det du skriver men idag är det bättre. Jag tror det var för att när jag krökade och tjackade så träffade jag såna tjejer och dom hade jag mycket gemensamt med. Idag när jag är en svensson med jobb och barn så träffar jag såna tjejer och har saker gemensamt med dom. Men i mellanperioden när man hade straighat till sig och börjat ta tag i livet så hade man inte så mycket gemensamt med någon. Man var för trasig för svenssons men för skötsamma för pundarna.

Precis så känner jag mig att jag inte passar in någonstans de som är Svenssons vill inte umgås med mig och jag vill inte umgås med pundarna. Jag dras inte till samma slags tjejer nu förut var de med tjejer som rökte och drygande nu vill jag ha tjejer som är "normala" inte håller på med några droger. Tog de lång tid för dig innan du blev accepterad bland Svenssons? Ibland känns det som det är lika bra att ta livet av sig för att ingen vill ha något med en att göra.
  • Anonym (Ledsen)

Rökte och drogande ska de stå.

• Anonym (men)
    Anonym (Ledsen) skrev 2013-08-22 17:05:57 följande:

Precis så känner jag mig att jag inte passar in någonstans de som är Svenssons vill inte umgås med mig och jag vill inte umgås med pundarna. Jag dras inte till samma slags tjejer nu förut var de med tjejer som rökte och drygande nu vill jag ha tjejer som är "normala" inte håller på med några droger. Tog de lång tid för dig innan du blev accepterad bland Svenssons? Ibland känns det som det är lika bra att ta livet av sig för att ingen vill ha något med en att göra.
    Det tog några år det kan jag säga.
    Men man får ta en sak i taget, om jag ska vara ärlig så tycker jag faktiskt att du ska skita i allt vad brudar heter nu ett tag.
    Satsa på dig själv, må bra, träna, ta upp gamla kontakter med vänner och familj du kanske har sabbat, fixa någon utbildning och jobb och sånt. Skaffa dig några nya riktigt tajta vänner som förstår dig.
    Tjejer tar mycket energi och det är lätt hänt att det skiter sig och då står man där knäckt. Så nej jag tycker du ska låta bli tills du är stark igen.
    Förstår du vad jag menar`?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (men) skrev 2013-08-22 17:16:02 följande:
    Det tog några år det kan jag säga. Men man får ta en sak i taget, om jag ska vara ärlig så tycker jag faktiskt att du ska skita i allt vad brudar heter nu ett tag. Satsa på dig själv, må bra, träna, ta upp gamla kontakter med vänner och familj du kanske har sabbat, fixa någon utbildning och jobb och sånt. Skaffa dig några nya riktigt tajta vänner som förstår dig. Tjejer tar mycket energi och det är lätt hänt att det skiter sig och då står man där knäckt. Så nej jag tycker du ska låta bli tills du är stark igen. Förstår du vad jag menar`?

Jag förstår. Ska följa råden jag fick kanske är så att just nu blir man extra knäckt. Jag har typ inget självförtroende alls, hade ett bra självförtroende förr. Jag har precis börjat på Komvux för att plugga upp mina betyg så jag få högskoleberhörighet. Träffa vänner är svårt eftersom jag inte har något gemensamt med någon de flesta jobbar och har flickvänner jag har inget sånt, sen på Komvux är de svårt att hitta någon att prata med eftersom där blir de att man träffas bara en lektion sen är det nytt folk. Vart träffade du dina nya vänner? Tack för alla råd:)
  • Anonym (Ledsen)

Bumpar :)

Svar på tråden Förstår verkligen ingenting!