• Oscarsmamma84

Vilken flaska?

Vilken flaska använder ni?
    Jag använder tommy tippee o provade nu nuk first choice och jag tycker ingen av de fungerar bra. Min son e 2 mån o så glupsk så maten kommer för fort fast det e de minsta hålen och han kräks upp det igen. Har även provat mam anticolic o den gick inte heller.
    Så har ni nåt tips vilken flaska som passar till glupska bebisar

• Svar på tråden Vilken flaska?
  • slaeggan

Medela sägs ju vara väldigt bra och skall likna "the real deal" väldigt mycket... Vet dock inte själv då vi använder mam anti colic. Såg du till att verkligen ha napparna till dem med det minsta hålen?

Vår lilla grabb var också väldigt glupsk en period, då gjorde jag pauser när jag matade med flaska och lät honom rapa en stund och sedan fortsatte jag med resten.

• Miss Happiee

Min dotter på 4,5 månader är oxå glupsk och en riktig liten kräkis. Vi har börjat ge ersättning och tycker det fungerar jättebra med Avent med nappen från en månad, de första gångerna nästan hetsåt hon men nu fungerar det hur bra som helst.

• Oscarsmamma84

Jag fick köpa en mam modell större nu med det minsta hålet stod det tydligt på paketet o samma visa han får i sig det för fort. Han måste ha en jädra bra sugteknik för det e likadant med alla flaskor jag provat. Nu varvar jag mellan tomme tippee( som han vägrar ta ibland) esska o mam anticolic alla med de minsta hålen

• Fru Karlsson
    Oscarsmamma84 skrev 2013-08-20 16:12:59 följande:
    Vilken flaska använder ni? Jag använder tommy tippee o provade nu nuk first choice och jag tycker ingen av de fungerar bra. Min son e 2 mån o så glupsk så maten kommer för fort fast det e de minsta hålen och han kräks upp det igen. Har även provat mam anticolic o den gick inte heller. Så har ni nåt tips vilken flaska som passar till glupska bebisar

När sonen var liten hade vi mum.Kanonbra flaskor för de som äter fort och minskar magknip.
    Finns större nappar att köpa till 
  • CN83

Jag använder dr Brown kolik flaska ( Wide neck) den funkar jätte bra och våran lille kille får "kämpa" lite mer. Har medela flaskorna och den "speciella" di nappen men var verkligen inte nöjd o han ville inte äta med den nappen på. Mam flaskorna rann det alldeles för fort ur. Mitt tips dr Brown alltså :)

• femhjärtan

Dr Browns flaskor är bra! Kan läcka lite ibland men de fungerar jättebra för barnen.

Svar på tråden Vilken flaska?