• Paulina P P

Hur göra en skinnkjol kortare?

Jag har en skinnkjol som hade varit mycket snyggare om den varit 5 cm kortare. Nu är det "tantlängd" på den. Hur gör jag? Om det varit tyg hade det bara varit att sy upp den, men det är ju råa, klippta kanter på denna. Jag vågar inte klippa i den hur som helst. Det kan ju bli ojämnt (och kjolen var inte direkt gratis). Dessutom kanske jag klipper så att sömmarna i sidorna går upp.

Nån som gjort nåt sånt här? Tips?! SKa jag gå till en skräddare?

• Svar på tråden Hur göra en skinnkjol kortare?
  • Paulina P P

Ja, även om det "bara" är att klippa måste det ju bli 100% rätt. Då gäller det att hitta en bra skräddare då!

• M i l l a n

Säger samma som ovan. Det är nog inget du bör göra själv, utan det är värt att betala och låta en skräddare göra jobbet.

• SVejsan

Eller i alla fall rådfråga en körsnär? (Ev låta denne göra förrändringen)

• Paulina P P
    SVejsan skrev 2013-08-21 14:28:15 följande:
    Eller i alla fall rådfråga en körsnär? (Ev låta denne göra förrändringen)
    Var hittar man körsnärer? De kan inte vara alltför vanliga.
  • SVejsan

I Malung ... Nä, Google är din vän eftersom vi inte vet var du bor... Till skillnad från en skräddare är ju en körsnär van vid skinnarbeten...

• Paulina P P

Jag bor i Umeå-trakten. Hittar inga körsnärer här.

• SVejsan
    Paulina P P skrev 2013-08-21 15:28:35 följande:
    Jag bor i Umeå-trakten. Hittar inga körsnärer här.
    Hittade denna när jag googlade, vet men inte riktigt vilken bakgrund/utbildning hon har... Men det borde gå och ringa och lägga fram en fråga vad man bör tänka på om man ska korta en kjol och vad hon ev skulle ta för den. (hon kanske är självlärd, men har nog rätt utrustning...

www.doteskinnverkstad.se/
  • Paulina P P

Och jag som verkligen letat... Hon verkar skicklig i alla fall.Glad

Svar på tråden Hur göra en skinnkjol kortare?