• dennis02

Arbetar ni med er själva?

Försöker ni liksom jag att arbeta bort beteenden eller egenheter hos er själva som ni inte gillar? Och är det svårt också för er att bryta invanda mönster? Själv försöker jag bl.a. lära mig

Att inte äta så fort. Att ta mig tid att njuta av maten och tugga långsammare.

Att försöka att inte känna mig illa till mods pga att vissa snackar skit om mig, att inte ta åt mig så mycket av vad andra säger.

Att inte avundas det andra har som inte jag har, utan istället försöka vara nöjd med det jag har.

Att inte låta andras dåliga mående påverka mitt mående. Att försöka vara glad och uppåt trots att folk omkring är bittra och depressiva. Och även att försöka få andra att må bättre.

Att inte vara så ivrig när jag nyss fått pengar. Utan tänka rationellt och undvika att köpa sådant jag inte behöver, samt att handla billig mat, billiga kläder osv. Att försöka lägga undan minst trehundra kr till sparkontot varje månad.

Att inte vara rädd för en del människor bara för att de är storväxta och aggressiva / burdusa. Att försöka se människan bakom trots den tuffa fasaden.

Vad arbetar ni med hos er själva?

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Svar på tråden Arbetar ni med er själva?
  • missan75

Jag jobbar med mitt humör, det kan vara väl häftigt ibland. Och min kassa impulskontroll. Också den kan vara usel. Jag jobbar med att vara lugn och inte ha känslorna på utsidan av kroppen.

• dessan59

jag har "franska" nerver ibland. Det innebär att jag tänder till rätt som det är, men går fort över. Det  här är något jag jobbar på då jag vet att jag kan vara väldigt otrevlig, om matklockan har ringt 3 gångerSkrikandes ska alla hålla sig borta. Men väl med mat i magen blir jag glad igen,till andras glädje.

Nä jag vet att jag låt vresig och ber ofta om ursäkt, för det är inte kul att ha slängt ur sig massa skit pga mitt humör.

• Jemp

Minska/lära mig hantera ångest

Stressa mindre

Ha allt ordnat kring mig.

Inte bry mig så mycket om vad andra tycker.

Uppfylla uppsatta mål för mig själv.

Svar på tråden Arbetar ni med er själva?